Bachelor deeltijd opleiding Docent en kennismanager Dienstverlening en producten Aeres Hogeschool Wageningen

Docent en kennismanager Dienstverlening en Producten

CROHO: Docent en kennismanager Dienstverlening en Producten (39301)
?
Ik zoek
Deeltijdopleiding
Niveau opleiding
Bachelor
Wageningen
Duur
1-2 jaar
Duur
4 jaar
Introductie

De studie

Heb je passie voor marketing, sales, nieuwe media of productontwikkeling en vind je het leuk om jouw kennis te delen met jongeren? Of ben je toe aan een carrièreswitch of wil je een volgende stap maken in je onderwijscarrière? Dan is de studie Docent en kennismanager Dienstverlening en Producten iets voor jou.

Met dit diploma geef je les in het (v)mbo in het profiel D&P. Bijvoorbeeld in het organiseren van events, presenteren, promoten, verkopen of in multimediale producties. Zo leid jij nieuwe generaties van ondernemers en creatieve makers op.

Toelatingseisen

Zo word je toegelaten

Kenmerken
Praktische vragen

Hoe zit het met...

• Vrijstellingen

Of je in aanmerking komt voor vrijstellingen hangt samen met je opgedane kennis- en werkervaring. Na beoordeling van jouw cv én het studiekeuzegesprek ontvang je meer informatie over jouw situatie. Voor vragen over vrijstellingen kun je contact opnemen met Bureau Opleidingsadvies & Toelating

• Verkorte trajecten
    • Kom je in aanmerking voor een verkort traject van maximaal 2 jaar, dan kun je, onder voorwaarden, ervoor kiezen om deze bevoegdheid te halen via het traject Zij-instroom in Beroep. Kijk hier voor meer informatie.
    • Werk je al in een vmbo-profiel of heb je een diploma van een hbo-lerarenopleiding, dan zijn verkorte trajecten mogelijk van 1,5 of 2,5 jaar (afhankelijk van jouw vooropleiding en werkervaring). Kijk hier voor een overzicht van de routes.
  • Jouw rol in het onderwijs

Of je nu als fulltime docent, instructeur, of als innovator van het onderwijs aan de slag wil gaan: je kunt jouw rol in het onderwijs zelf vormgeven. Op deze pagina vertellen we je meer over welke mogelijkheden je hebt. Zo maak je de beste keus voor jouw toekomst.

Studie in beeld

Dit beleven onze studenten

Dienstverlening en Producten docent met leerling techniek veiligheidsbril
Docent worden DP
Cover VT Docent Dienstverlening en Producten
B VT Docent Dienstverlening en Producten Multimedia design
Studie inhoud

Dit leer je tijdens je studie

Tijdens deze studie leer je veel over vakinhoudelijke kennis passend bij het vmbo profiel Dienstverlening en Producten. Je maakt kennis met de ins en outs van het organiseren van evenementen, krijgt les in marketing en het maken van content (website, social media, video, etc.) en in techniek (2D en 3D ontwerpen).

Daarnaast maak je kennis met het leren lesgeven. Je ontwikkelt didactische vaardigheden en leert hoe mensen leren én hoe je informatie op een duidelijke en creatieve manier met anderen deelt. Je volgt daarvoor vakken als pedagogiek, ontwikkelingspsychologie, begeleiden van leerlingen, didactiek en presenteren.

Iedere fase van jouw opleiding sluit je af met een assessment en ga je in gesprek met ervaren vakgenoten.

Je toekomst

Wat je kunt na je studie

• Baankansen

Na de opleiding ben je bevoegd om les te geven in het profiel Dienstverlening ben Producten in het vmbo, mbo en hbo. Ook kun je aan de slag in het bedrijfsleven of bij de overheid.

Veel deeltijdstudenten werken al in het onderwijs en kiezen voor deze opleiding om bevoegd te zijn om ook in het vmbo profiel Dienstverlening en Producten les te mogen geven.

• Beroepen

Voorbeelden van beroepen zijn:

• Docent vmbo-profiel Dienstverlening en Producten
    • Trainer/coach of adviseur in het bedrijfsleven
Enthousiast?