Studenten Aeres Hogeschool Dronten

Voor decanen, studiekeuzebegeleiders en mentoren

Als decaan, studiekeuzebegeleider of mentor speel je een belangrijke rol in de studiekeuze van je leerlingen of studenten. We vertellen je graag wat we jullie kunnen bieden om de keuze zo goed en weloverwogen mogelijk te kunnen maken. Voor studenten die vanuit het mbo naar het hbo overstappen bieden we bijvoorbeeld mbo-doorstroomdagen. Voor toekomstige voltijd studenten die nog nét even zekerder willen zijn van hun keuze voor een bepaalde studie organiseren we meeloopdagen om te ervaren hoe het echt is om bij ons te studeren. Ook is het belangrijk dat de sfeer van de opleiding past bij je leerling of student. Daarom organiseren we meerdere keren per jaar een open dag. Alles om zeker te zijn van de studiekeuze!

Aeres Hogeschool biedt meer dan 35 voltijd-studies in verschillende interessegebieden verdeeld over drie faculteiten. Wil je de keuze uit zo veel opleidingen gemakkelijker maken? Bekijk dan eerst hier onze  interessegebieden. Vanuit daar wordt het studieaanbod toegespitst op de juiste richting.

Onze locaties

Waarom kiezen voor Aeres Hogeschool? Volgens onze studenten omdat:

• onze opleidingen midden in de praktijk staan
  • er veel aandacht is voor persoonlijk contact tussen studenten en docenten
  • er binnen de kleine hogeschool een gezellige sfeer is

Onze hogeschool heeft drie faculteiten: AlmereDronten en Wageningen.

Elke faculteit heeft zijn eigen identiteit en focus en daar zijn we trots op!

Voorlichtingsactiviteiten, informatie en toelating

Het hele jaar organiseren wij diverse voorlichtingsactiviteiten en oriëntatiemogelijkheden. Denk hierbij aan open dagen, meeloopdagen en mbo-doorstroomdagen. Ook kunnen wij op locatie (of online) voorlichtingspresentaties verzorgen. Klik hier voor een actueel overzicht en de mogelijkheden.

Factsheets

Heb je behoefte aan meer informatie over één of meerdere studies, in de vorm van een digitale factsheet? Deze kun je hier aanvragen. Liever een factsheet in handen? Deze kun je per e-mail aanvragen via info.hogeschool@aeres.nl.

Toelating

De toelatingseisen verschillen per studie. Informatie hierover vind je per studie op de studie-infopagina's binnen de website. Heb je specifieke vragen over toelating of inschrijven bij Aeres Hogeschool? Neem dan contact op met één van onze instroomcoördinatoren. Hieronder vind je de contactgegevens per faculteit.

Uiteraard kun je contact met ons opnemen als je vragen hebt over voorlichtingsactiviteiten of de studies. Mail naar info.hogeschool@aeres.nl.

Studenten Aeres Hogeschool Almere doen onderzoek in tuin
Student met trekker Aeres Hogeschool Wageningen