Associate degree voltijd opleiding Bedrijfskunde en agrifoodbusiness Aeres Hogeschool Dronten

Bedrijfskunde & Agrifoodbusiness

CROHO: Bedrijfskunde en Agribusiness (80028)
?
Ik zoek
Voltijdopleiding
Niveau opleiding
Associate degree
Dronten
Duur
2 jaar
Introductie

De studie

Ben je geïnteresseerd in economie en bedrijfskunde in de voedselketen? Wil je je verdiepen in onderwerpen als marketing, export en kwaliteitsmanagement binnen de agrifoodbusiness? Maar heb je geen zin in een 4-jarige studie? Dan is de tweejarige Associate degree studie Bedrijfskunde & Agrifoodbusiness iets voor jou. Je richt je op de (internationale) agri- en foodbusiness sector waar onder andere innovatie, marketing en kwaliteitsmanagement enorm belangrijk zijn. Zo leer je alles over de voedselketen: van producent tot consument.

Toelatingseisen

Zo word je toegelaten

• Heb je vragen over de instroomeisen?

Neem dan contact op met instroomcoördinator Dirk de Groot via 088- 020 5796 of d.de.groot@aeres.nl.

Kenmerken
Studie in beeld

Dit beleven onze studenten

hbo studie Tuinbouw en akkerbouw tuin en akkerbouw Aeres Hogeschool Dronten
Studenten Aeres Hogeschool Dronten
Studie inhoud

Dit leer je tijdens je studie

Jaar 1

Je leert meer over marketing, financiën, bedrijfskunde en de agrifoodketen.

Jaar 2

In het tweede studiejaar ga je naast theorie veel praktijkervaring opdoen. Gedurende het gehele studiejaar loop je twee dagen per week stage in de periferie van de agrifoodbusiness. Daarnaast verdiep je je in de volgende vier modules: Commercieel management, Inkoop en financiering, Ondernemen in de agri & foodbusiness en Agroproductie (food/feed). Ook maak je een afstudeeropdracht, dit kun je bijvoorbeeld doen voor het bedrijf waar je stage hebt gelopen.

Je toekomst

Wat je kunt na je studie

• Baankansen

Na afronding van je studie ben je breed inzetbaar, zowel binnen als buiten de agri- en foodbusiness. Je kunt bijvoorbeeld aan de slag als:

• Commercieel medewerker (binnen- of buitendienst)
    • Medewerker planning en control bij een agrifood bedrijf
    • Medewerker kwaliteitszorg
    • Medewerker financiële administratie