Studenten campus studentenhuisvesting Aeres Hogeschool Dronten

Zoek je een kamer voor je eerste jaar in Dronten? Dan is de campus zeker iets voor jou! Op de campus bij Aeres Hogeschool Dronten wordt door Oost Flevoland Woondiensten (OFW) woonruimte verhuurd aan studenten. De campus ligt op loopafstand van de hogeschool en huisvest niet alleen Nederlandse, maar ook internationale studenten.

Voordelen van het wonen op de campus

• Op loopafstand van de hogeschool
  • Je leert snel en makkelijk andere studenten kennen
  • Geen dagelijkse lange reistijd naar huis
  • Wij bieden campus-contracten aan, dit houdt in dat je tijdens je gehele studie op de campus mag wonen.
  • Je kan tegen betaling gebruik maken van het restaurant in het hoofdgebouw (ontbijt, lunch en warme maaltijden) maar je kan natuurlijk ook zelf, of samen met je huisgenoten, een maaltijd bereiden in de woning op de campus

In het kort

Voor uitgebreide informatie kun je terecht op de website van OFW (zie hieronder), maar dit is de campus in het kort (let op: dit geldt voor studiejaar 2023-2024, onder voorbehoud van wijzigingen bij OFW)

• Er zijn 338 kamers op de campus
  • Er zijn voornamelijk kamers waar je sanitair en keuken met je huisgenoten deelt
  • Het is verstandig om je zo vroeg mogelijkin te schrijven, er kan namelijk niet worden gegarandeerd dat alle eerstejaars studenten kunnen worden gehuisvest op de campus
  • De kosten verschillen per kamer:
    - Kamer met eigen sanitair: €464,69 per maand (incl.)
    - Kamer zonder eigen sanitair: €390,19 of €353,98 per maand (incl).
  • Als je reistijd naar Dronten langer is dan 3 uur enkele reis met het openbaar vervoer kun je voorrang aanvragen

Inschrijven

Wil jij je inschrijven voor een studentenwoning dan kan je dat doen bij Studentenwoning van Oost Flevoland Woondiensten (OFW) via studenten.ofw.nl.

De voorlopige toelatingsmail die je ontvangt van de instroomcoördinator kun je gebruiken als bewijs dat je een opleiding bij Aeres Hogeschool Dronten gaat volgen. Deze mail heb je nodig om te reageren op een studentenwoning. Je kunt je voor die tijd wél alvast inschrijven voor een woning!