Container huisjes | Duurzame bedrijfskunde ad | Aeres Hogeschool Almere

"Mijn naam is Lisanne Bos en ik studeer Duurzame Bedrijfskunde. Ik zit momenteel in het vierde jaar en ben bezig met de minor Circular Business and Sustainable Entrepreneurship. Ik heb ongeveer drie jaar lang Nederlands onderwijs gevolgd en in totaal één jaar lang Engels onderwijs. Het is voor mij al een tijdje geleden dat ik de studiekeuze heb gemaakt. Toen ging het mij vooral om de duur van de studie. Ik was nog jong en wist niet goed wat ik wilde doen, daarom koos ik voor een tweejarige associate degree Duurzame Bedrijfskunde."

"Ik wist dat ik met deze opleiding alle kanten op zou kunnen en het duurzaamheidsaspect sprak me erg aan. Op die manier kon ik mezelf onderscheiden van ‘gewone’ bedrijfskunde studenten."

Lisanne, alumnus Duurzame Bedrijfskunde

Lisanne Bos

"Ik wist dat ik met deze opleiding alle kanten op zou kunnen en het duurzaamheidsaspect sprak me erg aan. Op die manier kon ik mezelf onderscheiden van ‘gewone’ bedrijfskunde studenten. Na twee jaar raakte ik erg geïnteresseerd in duurzaamheid en heb ik ervoor gekozen om mijn opleiding te vervolgen in het derde jaar van de bachelor.

Het meest waardevolle was voor mij de connectie met de bedrijfswereld. Vaak blijf je tijdens je studie bij schoolopdrachten en onderzoeken, maar bij Duurzame Bedrijfskunde aan Aeres Hogeschool Almere wordt elke periode de connectie gelegd met een nieuw bedrijf. Hierdoor heb ik mijn netwerk enorm kunnen uitbreiden. Daarnaast kwam ik er tijdens de halfjaarstage in het derde jaar achter dat ik al behoorlijk wat vakinhoudelijke kennis had opgedaan in de voorgaande jaren. Ik kon de kennis gelijk toepassen in de praktijk en door het duurzaamheidsaspect van de opleiding heb ik me tijdens de stage gefocust op een duurzaamheidsvraagstuk van het bedrijf. Dit was een erg innovatieve opdracht waar ik veel plezier van heb beleefd.

Mijn toekomstplannen zijn op dit moment nog niet helemaal duidelijk. Ik wilde de master Global Sustainable Business Management volgen, maar ik kwam erachter dat ik een groot deel van de vakken al op Aeres heb gekregen. Om die reden ben ik nu aan het kijken naar traineeships duurzaamheid om in een startersfunctie bij een bedrijf terecht te komen. Uiteindelijk hoop ik duurzaamheidsmanager bij een mkb-bedrijf te worden. Ik ben van mening dat deze functie goed bij de opleiding past en dat ik genoeg kennis heb ontvangen om een duurzame bijdrage te leveren binnen een bedrijf."

Lisanne, alumnus Duurzame Bedrijfskunde