Studenten zittend in klaslokaal

Cursus
Wageningen
Meerdere dagen

Je leert in deze training als leidinggevende stressverschijnselen herkennen, vitaliteit te stimuleren bij de werknemers en uitval te voorkomen. Daarnaast komen ook gesprekstechnieken en methodieken aan de orde die helpend zijn om stress, veerkracht en vitaliteit bespreekbaar te maken.

Deze training gaat dieper in op vitaliteitsvragen als:

• Hoe signaleer ik op tijd (en in coronatijd, op afstand) dat het niet goed gaat met een werknemer?
  • Hoe ga ik om met een werknemer die teveel werkdruk ervaart?
  • Wanneer heeft iemand iemand te maken met stress, overspannenheid en burn-out?
  • Hoe ontstaat een burn-out?
  • Analyses kunnen maken van stresscoping?
  • Hoe ga je om met gevoelens en emoties?
  • Hoe kun je als leidinggevende helpen om competenties te versterken?
  • Wat kun je doen om uitval te voorkomen?

Daarnaast zullen er coachingsvaardigheden en gespreksvaardigheden geoefend worden.

Voor wie?

Deze ‘(vitaliteits)coaching training voor leidinggevende’ is voor iedere (onderwijs)professional die leidinggevende taken uitvoert en meer wil weten over hoe hij/zij werknemers vitaler kan houden en uitval kan voorkomen.

Studiebelasting

Het traject neemt ongeveer 36 uur in beslag en bestaat uit vier bijeenkomsten van drie uur en ongeveer 24 zelfstudie-uren.
Talent voor groei

“Mijn affiniteit als (vitaliteits)coach ligt bij leiderschap, management, onderwijs, leren, organisatiecultuur, en coaching. Veerkracht, zingeving en vitaliteit zijn voor mij daarin sleutelbegrippen geworden. Het is mijn hoop anderen tools te geven om veranderingen in vitaliteit en (veer)kracht, en dus in stress, werkplezier, ontspanning en werkdruk te kunnen maken.”

Maaike Vonk, trainer

Praktische informatie en aanmelden

• Vorm: 4 bijeenkomsten (online of fysiek) van 4 uur en ongeveer 24 zelfstudie-uren
  • Start: april en september
  • Locatie: De cursus wordt gegeven in Wageningen, AHWgebouw, Mansholtlaan 18
  • Vooropleiding: Uitvoerend leidinggevende zijn is een vereiste
  • Certificaat: Certificaat “(Vitaliteits)Coaching voor leidingevende”
  • Kosten: €675,- per deelnemer voor 4 bijeenkomsten van 3 uur en toegang tot online community en leeromgeving voor oefeningen en zelfstudie/reflectie mogelijkheden.

AHpro - Hogeschool voor professionals

Door jarenlange ervaring vanuit onze drie hogeschoolfaculteiten hebben wij veel kennis en kunde van de agrarische en educatieve (hoger onderwijs) sector. Met elkaar hebben wij de krachten gebundeld binnen AHpro, zodat wij jou tijdens jouw loopbaan optimaal kunnen ondersteunen.

AHpro biedt (online) cursussen, trainingen en coaching aan, online en fysiek. Zo helpen wij jou te ontwikkelen op een manier die bij je past. Maatwerk en incompany is uiteraard ook mogelijk. Bekijk ons aanbod en kies jouw ontwikkeling vandaag nog!