Cookies op www.aereshogeschool.nl
Aeres gaat zeer zorgvuldig om met haar informatie en zal deze gegevens nooit aan derden ter beschikking stellen.
Op zich is de visie rondom Passend Onderwijs zinvol. De visie is er vaak op scholen, evenals een vorm van uitvoering. In de praktijk blijkt het echter helemaal niet zo makkelijk te zijn om een eenduidige vorm te vinden op schoolniveau, die teambreed uit te voeren is. Passend Onderwijs levert meer werkdruk op voor de docent en de teams, de aandachtverdeling in de klassen is zwaarder en er moet meer administratie bijgehouden worden. Aansluitend op de eisen die gesteld worden vanuit Passend Onderwijs bieden wij een traject aan voor teams om binnen de eigen school hier vorm aan te geven, rekening houdend met het stramien dat de eigen werkplek voor Passend Onderwijs al heeft uitgezet.
Het hele onderwijzende personeel kan deelnemen. Per team of jaarlaag is eveneens mogelijk. Wij werken met groepen vanaf 8 personen omdat gebleken is dat we dan de meeste rendement halen. De cursus is geschikt voor VMBO- en MBO scholen.
Neem contact met ons op als je niet aan onze instroomeisen voldoet (zie onderaan de pagina bij 'Praktische informatie'), maar verwacht dat jouw team op basis van ervaring wel zou kunnen deelnemen.
Tijdens dit traject komen de volgende vragen aan bod:
Waaruit bestaat het scholingstraject?
In de intake komen de volgende vragen aan de orde:
Bij de uitvoering komen de volgende onderwerpen aan bod:
Er zal gewerkt worden vanuit de inzichten op basis van de theorie van Noelle Pameijer. Wil je kennis met haar maken, bekijk dan deze video.
Deze opleiding wordt gegeven door een docent van Aeres Hogeschool Wageningen, die naast de theorie ook veel aandacht zal geven aan cases bespreking en feedback op de praktische uitvoering. Daarnaast is een professional in de eigen school nodig die in de oefenperiode van drie weken de deelnemer kan observeren en van feedback kan voorzien. Mocht er geen professional in de eigen school aanwezig zijn dan kan er in overleg met de AHW docent naar een andere oplossing worden gezocht.
Er zijn geen formele toetsmomenten, maar er vindt formatieve toetsing plaats op basis van de casussen die we bespreken.