Studente

Wil je je horizon verbreden, in aanraking komen met andere culturen, bedrijven of universiteiten tijdens je studie? Dat kan bij Aeres Hogeschool! Wij vinden het belangrijk dat elke student kan werken en handelen in een internationale en interculturele context. We hebben een groot internationaal netwerk in het buitenland en faciliteren onze studenten bij het opdoen van internationale ervaring.

Mogelijkheden

Tijdens je opleiding zijn er diverse momenten waarop je voor een buitenland ervaring kunt kiezen. Denk bijvoorbeeld aan:

• Stagelopen in het buitenland
  • Het volgen van een internationale minor bij een Europese hogeschool of universiteit
  • Het volgen van een internationale minor of internationale lessen op Aeres Hogeschool
  • Het volgen van een Double Degree
  • Het volgen van een uitwisselingsprogramma met partnerinstituten en –hogescholen
  • Internationale studiereizen

Beurzen

• De Erasmus+ beurs is het nieuwe Europese programma voor o.a. het Hoger Onderwijs. Binnen dit programma kan je op uitwisseling naar een partneruniversiteit of stage doen in Europa.
  • Het NL Scholarship is een beurs van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap én Nederlandse hogescholen en universiteiten. De beurs is voor studenten die willen studeren, stage lopen of een onderzoek doen buiten de Europese Economische Ruimte (EER).
  • De Vios-beurs is een beurs voor onderwijskundige stages buiten Europa van studenten aan een lerarenopleiding.

Contact

Wil je meer algemene informatie over de mogelijkheden voor een studie, stage of onderzoek in het buitenland en ervaringen van anderen? Neem dan contact op met: