circular awards winnaar nieuwbouw

Food, Nature & Urban Green

Uitdaging: In 2050 woont 80% van de mensen in een stad. Hoe houden we de stad leefbaar?

Wanneer er steeds meer mensen in de stad gaan wonen, ontstaan er steeds meer vragen op het gebied van natuur, leefbaarheid, voorziening van voedsel, water en energie. Er is kennis voor nodig om de groeiende steden wereldwijd leefbaar te houden. Daarom leiden wij studenten op rondom de thema’s Food, Nature & Urban Green. De uitdagingen liggen er, draag jij bij aan de mogelijke oplossingen?

Studies in Almere

Ga hier naar een overzicht van de studies die we in Almere bieden.

Praktijkervaring

Tijdens hun studie doen onze studenten al veel praktijkervaring op, in binnen- en buitenland. Zo hebben ze voor de gemeente Almere de biodiversiteit in het Beatrixpark in kaart gebracht. Voor de gemeente Utrecht is een onderzoek gedaan naar overlast van kippen in het Julianapark. Verder onderzochten studenten de mogelijkheden voor gezondere sportkantines bij sportverenigingen in opdrachtgever Learn by Movement. Voor woningbouwvereniging Ymere is gekeken hoe energiebewust haar huurders zijn en in opdracht van PostNL is het zwerfafval in Amsterdam door studenten in kaart gebracht.

Ook in landen als Duitsland, Portugal, Brazilië, India en Nieuw-Zeeland doen onze studenten relevante praktijkervaring op. Onze studenten zijn daarom na hun afstuderen goed voorbereid om mogelijke oplossingen te bieden op de uitdagingen op het gebied van een gezonde leefomgeving.