Studenten Almere

Voor algemene informatie voor decanen, klik hier.

Wanneer u op zoek bent naar iets bijzonders voor uw les, leest u dan eens verder over de mogelijkheden van een Escaperoom in Almere of op locatie.

‘Teek’ control: The great escape

Oefenen voor het eindexamen of op zoek naar de juiste studie? Het wordt ineens leuk, door het gebruik van biologisch getinte escape rooms!

Escape rooms, puzzelkamers waar je met een groep vrienden, familieleden of collega’s uit moet ontsnappen, winnen enorm aan populariteit. Overal in Nederland, en trouwens ook daarbuiten, kun je je voor de lol op laten sluiten met als doel zo snel mogelijk te ontsnappen.

Twee docenten van Aeres Hogeschool Almere, Roy Veldhuizen en Quirine Hakkaart, hebben na het spelen van enkele van deze escape rooms het plan opgevat om een geheel op biologie gerichte escape room te ontwikkelen.

Met de titel ‘’Teek’ Control: The great escape’ worden verschillende vakgebieden binnen de biologie behandeld. Zo kun je oefenen met ecologie, moleculaire biologie, gedragsbiologie en genetica. Daarnaast wordt er een beroep gedaan op de samenwerkvaardigheden van de leerlingen, omdat dit een belangrijke competentie is binnen het HBO.

Ben u enthousiast geworden? U bent van harte welkom om met uw bovenbouw HAVO/VWO-klas naar Aeres Hogeschool Almere te komen om uw leerlingen van deze escape room gebruik te laten maken! Daarnaast bestaat ook de mogelijkheid dat Roy en Quirine bij u op school langs komen om uw leerlingen in de escape room onder te dompelen. Uiteraard is er voor de snelste groep uit de klas een passende prijs te winnen. Bent u daarnaast geïnteresseerd in het opzetten van uw eigen escape room voor onderwijsdoeleinden, dan kunt u ook contact met ons opnemen. Wij verzorgen voor u en uw collega’s workshops in het opzetten van een escape room.

Aeres Hogeschool Almere
Arboretum West 98
1325 WB Almere

Onze locatie is zowel met de auto als met het OV makkelijk te bereiken! Klik hier voor een routebeschrijving.

Kosten

Als u naar onze school in Almere toe komt om uw leerlingen ‘op te sluiten’ in onze escape room, dan zijn hier geen kosten aan verbonden. Bevindt uw school zich binnen Almere en komen wij naar u toe voor de ‘escape room-experience’, dan kost dit €25 per klas. Voor een bezoek aan uw school buiten Almere zijn de kosten €25 + de reiskosten.

Contact

Indien u in interesse heeft om leerlingen samen met een docent gebruik te laten maken van de escaperoom, kunt u contact opnemen met Quirine Hakkaart (q.hakkaart@aeres.nl) of Shanice Martopawiro (s.martopawiro@aeres.nl).