Master deeltijd opleiding Leren en innoveren Aeres Hogeschool Wageningen

Leren en Innoveren

CROHO: Leren en Innoveren (44135)
?
Ik zoek
Deeltijdopleiding
Niveau opleiding
Wageningen
2 jaar
Introductie

De studie

Binnen organisaties waar leren belangrijk is bestaat er altijd behoefte aan vernieuwers. Zowel in het onderwijs als daarbuiten. Met de Master Leren en Innoveren word jij een professional die kansen ziet en collega’s inspireert. Waar kan het beter? En leuker? Niet elke innovatie is groots en meeslepend. Maar jij ziet wel altijd waar nog meer resultaat te halen valt. Je vervult een voorbeeldrol in je organisatie. Inspirerend en deskundig. Belangrijkste vereiste: een groot hart voor de lerende medemens.

Toelatingseisen

Zo word je toegelaten

Praktische vragen

Hoe zit het met...

• Intake

Wil je je aanmelden voor de master Leren en Innoveren, dan volgt eerst een intakegesprek. We bekijken of jouw innovatieambitie en het innovatievraagstuk vanuit je werksituatie passen binnen de doelstellingen van de opleiding.

• Studiebelasting en rooster

Ongeveer eens per 3 à 4 weken is er een tweedaagse bijeenkomst op vrijdag (inclusief avond) en zaterdagochtend. Daarnaast zijn er ook wel eens aanvullende bijeenkomsten met gastsprekers, docentenbegeleiding, studiecoaching of assessments (die plannen we zoveel mogelijk op de vrijdag). Ook het samenwerken met je medestudenten vraagt aanvullende afspraken (die maak je onderling). We communiceren het jaarrooster voor de zomervakantie. In totaal besteed je ongeveer 20 uur per week aan je studie. De ervaring leert dat dat een reële inschatting is (voor sommige studenten wat meer, voor andere minder) en dat je dus ook echt tijd moet vrijmaken van je werk.

• Studiekosten

Naast het collegegeld moet je rekening houden met de volgende kosten:

• Boeken/literatuur circa € 750,- in totaal (2e handsmarkt prijzen minus 25%-30%).
    • Je kan op vrijdagavond (vrijwillig) aanmelden voor een avondmaaltijd uit de kantine (€ 6,- per maaltijd).
    • Internationale week circa € 1.000,- (in jaar 1).
    • Reis- en verblijfkosten onderwijsbijeenkomsten en startdagen (PM).
Studie in beeld

Dit beleven onze studenten

Studiumochtend Aeres Hogeschool Wageningen
Studenten samen leren in klas 3
Aeres Hogeschool Wageningen
Studie inhoud

Dit leer je tijdens je studie

Jaar 1

Tijdens de studie verdiep je je in het vormgeven en realiseren van leerinnovaties binnen jouw werkomgeving. Je doet praktijkgericht onderzoek en gebruikt dit als basis. Je krijgt inzicht in vormen van praktijkonderzoek, methoden en technieken. Zo leer je elke stap in jouw innovatie(opdracht) te onderbouwen. Daarnaast werk je aan je persoonlijke ontwikkeling en ontwikkel je vaardigheden om te inspireren, draagvlak te creëren en anderen mee te krijgen in innovaties en veranderingen.

In dit jaar ga je aan de slag met de volgende thema's:

Jaar 2

In het tweede jaar ga je verder met de verschillende vormen van praktijkonderzoek, methoden en technieken. Je leert elk proces van innovatie in je eigen praktijk te onderbouwen en ondersteunen met onderzoek. Bij dit thema hoort een internationale week, met een bezoek aan een internationaal congres. Je verbreedt je eigen onderzoek en je eigen kijk op onderzoek in het algemeen door kennis te maken met andere invalshoeken.

Verschillende experts, waaronder de lectoren van Aeres Hogeschool Wageningen zijn nauw betrokken bij de opleiding. Je werkt intensief samen met medestudenten: je deelt kennis, tips en vorderingen om elkaar te helpen en te verrijken. Daarnaast ga je ook aan de slag met de thema's:

Je toekomst

Na je studie

• Na je studie

Met het afronden van deze studie:

• ben je toegerust om als professional binnen jouw werkomgeving te werken aan leer- en ontwikkel-innovaties;
    • verstevig je je rol in de organisatie;
    • ben je toegerust om leiding te nemen vanuit kennis;
    • zorg je bij iedere innovatie voor betrokkenheid en draagvlak.
Enthousiast?