Voor wie
Deze module is voor professionals die onderbouwd en vanuit visie leertrajecten willen ontwerpen in innovaties.
Inhoud
Leren begint in interactie en dialoog: samen maak je het verhaal. In gesprekken met mede studenten, docenten en op je werk. Je werkt vanuit je eigen ideeën, stap voor stap.
Onderzoekend leren vormt de kern: je verbindt praktijk met theorie en vertrekt vanuit je eigenwerksituatie. In collectieven ontwikkel je taal, inzicht en gedeelde kennis. Tegelijkertijd werk je aan je professionele identiteit en reflecteer je op wie je bent en wilt zijn in je werk.
- Je werkt onderzoekend aan je eigenleervraagstuk in jouw praktijk in korte cycli van actie en reflectie.
- Je past wetenschappelijke theorie toe.
- Je maakt deel uit van een enthousiaste groep gelijkgestemden met wie je ervaringen en inzichten uitwisselt en samen bouwt.
- Je reflecteert op je eigen rol en groeit als professional zodat je gericht stappen blijft zetten.
Resultaat
Je ontwikkelt je tot een professional die leren inzet als motor voor duurzame en betekenisvolle verandering in onderwijs, overheid en bedrijfsleven.
Na deze module kun je:
- Werken vanuit een persoonlijke en gedeelde visie op leren en innoveren.
- Analyseren welke leerprocessen bijdragen aan een leervraagstuk.
- Een krachtig leertraject ontwerpen in je eigen werkomgeving.
- Cyclisch en onderzoekend handelen in complexe leer- en innovatievraagstukken.
- Stakeholders en belanghebbenden betrekken in een relationeel, kennis creërend proces.
- Regie nemen over je eigen professionele ontwikkeling vanuit het denken over professionele identiteit
Vragen over deze cursus?
We denken graag mee over hoe deze module aansluit bij je ontwikkelvragen. De module is los te volgen en telt mee als je later de hele master Leren en Innoveren wilt volgen. Neem contact op met Joan van den Ende (j.van.den.ende@aeres.nl).