Master voltijd opleiding Agribusiness development Aeres Hogeschool Dronten

1 jaar
Introductie

De studie

Heb je een bedrijfskundige bachelor (of vergelijkbare)studie afgerond en zoek je extra verdieping? Wil je jezelf nog meer ontwikkelen op het gebied van innovatie en strategisch management binnen de agrifoodbusiness? Kies voor de master Agribusiness Development! Wist je dat er een groeiende vraag is naar mensen met een professional master diploma? Na het volgen van de master Agribusiness Development kun jij bedrijven helpen om bijvoorbeeld strategische stappen te ondernemen. Jij weet als geen ander hoe je deze stappen moet zetten en welke middelen je daar bij nodig hebt. Tevens weet je hoe je de organisatie mee krijgt in deze nieuwe strategie.

Toelatingseisen

Zo word je toegelaten

• Toelichting Niveau Engels

Voor internationale studenten geldt:

• Je hebt een minimum score van 575 in de TOEFL English test, óf
    • Je hebt formeel erkend alternatief zoals de IELTS (level 6.5), Cambridge CAE C of IBT (90) (zoals uiteengezet in de code voor Masterstudenten).

Voor studenten met een Nederlandse nationaliteit geldt:

• Je hebt een minimum score van 575 in de TOEFL English test of een formeel erkend alternatief zoals de IELTS (leven 6.5), Cambridge CAE C of IBT (90), óf
    • Je hebt een 7 op het diploma (VWO) of een 8 op het diploma (HAVO) voor het eindexamen Engels, óf
    • Je hebt een bachelor behaald met daarin op zijn minst een gevolgd semester in het Engels, óf
    • Je hebt Engels als moedertaal, óf
    • Je hebt een diploma van een internationale school (IB)
  • Aanvullende toelatingseisen

Wil je wel de master Agribusiness Development volgen, maar heeft jouw opleiding niet voldoende bedrijfskundige diepgang? Dan zijn er verschillende opties zoals een pre-master of het volgen van minoren. Lees hier meer over onder 'Praktische vragen' op deze pagina.

Praktische vragen

Hoe zit het met...

• Scholarship

Wil je gebruik maken van een scholarship dan kun je een aanvraag indienen bij:

• Pre-master

Wil je wel de master Agribusiness Development volgen, maar heeft jouw opleiding niet voldoende bedrijfskundige diepgang? Dan kun je kiezen voor het volgen van een pre-master. Deze pre-master is:

• Volledig online traject met coaching
    • 30 ECTS
    • Onderwerpen: food chain management, export management
    • Naar eigen planning te verspreiden over het hele jaar
    • Kosten: €1.084,--

Neem voor meer informatie contact met ons op.

• Minoren

In plaats van het volgen van de pre-master kun je ook kiezen voor een passend pakket aan minoren bij ons. Hierdoor kan je naadloos doorstromen vanuit je bachelor naar de master Agribusiness Development. In totaal is 30 ECTS aan bedrijfskundig georiënteerde minoren nodig. Je kan kiezen uit de volgende minoren van de Aeres Hogeschool Dronten:

Inschrijven voor minoren regel je via kiesopmaat (zie linkjes hierboven). Neem even contact met ons op als je erover denkt om door te stromen naar de master Agribusiness Development.

• Master Company worden?

Ook voor deelnemende bedrijven die in de rol van Master Company een jaar lang een student de mogelijkheid bieden om aan een veelomvattende opdracht te werken is er een belangrijke meerwaarde te realiseren. De student leert te werken en denken op een hoger aggregatieniveau waardoor hij in staat is om meer complexe zaken op te pakken. Ook krijgt hij een breed inzicht in de agri- en foodsector en zal deze kennis ook inbrengen in het bedrijf waar hij werkt. Daarnaast krijgt de student ook persoonlijke begeleiding van een ervaren hogeschooldocent tijdens zijn werk aan de complexe bedrijfsopdracht.

Studie in beeld

Dit beleven onze studenten

Studie inhoud

Dit leer je tijdens je studie

Binnen de studie wordt de koppeling tussen theorie en praktijk. In het tweede deel van de studie loop je stage bij een bedrijf. Hierdoor doe je direct werkervaring op. Je hebt als student de tijd om een forse opdracht voor het bedrijf uit te voeren in een combinatie van wetenschappelijk onderzoek en praktische innovatie. Daarnaast leer je direct kennis toe te passen in de praktijk. Dit doe je enerzijds door het onderzoeksproject dat je uitvoert bij het bedrijf en anderzijds doordat veel theoretische onderdelen in het masterprogramma doormiddel van opdrachten gekoppeld zijn aan de praktijk.

Je toekomst

Wat je kunt na je studie

• Baankansen

De master Agribusiness Development is een professionele master die je bij ons volgt. Bij het behalen van deze master verkrijg je de graad Master of Science (MSc). Wij leveren hoogopgeleide professionals af die de steeds complexere en cros-sectorale vraagstukken vanuit de praktijk kunnen oppakken. Na het behalen van je diploma kun je aan de slag als bijvoorbeeld:

• Adviseur kringlooplandbouw
    • Strategisch begeleider