Master voltijd studie Agribusiness development Aeres Hogeschool Dronten

Anne: "Binnen een jaar een masterdiploma op zak"

,,Voordat ik met de master startte heb ik de bachelor Hippische Bedrijfskunde bij Aeres Hogeschool Dronten gevolgd. De sfeer binnen de hogeschool beviel mij goed tijdens mijn bachelorstudie. Omdat deze masterstudie mij een mooie kans biedt om binnen een jaar een masterdiploma te halen en het een studie is die theoretische kennis combineert met praktijk besloot ik mij aan te melden. Mijn opdrachten voerde ik uit voor het aardappelverwerkingsbedrijf Schaap Holland. Ik heb onderzoek gedaan naar hoe de aardappelconsument van de toekomst eruit gaat zien. Dit was voor de Nederlandse markt. Ik heb verschillende toekomstscenario’s geschreven voor de koelverse aardappelen.

Tijdens mijn studie was ik voor een groot deel binnen het bedrijf aan het werk. Dit heeft mij veel inzicht gegeven in het bedrijfsleven. Omdat het aardappelverwerkingsbedrijf internationaal opereert heb ik ook veel internationale kennis opgedaan. Belangrijk pluspunt van de studie is de combinatie van theorie & praktijk. Hierdoor kun je het geleerde direct bij het bedrijf toepassen. Zo was een van de opdrachten om een analyse te maken en vervolgens een advies te schrijven. Door deze verschillende opdrachten ben heb ik het bedrijf van verschillende kanten kunnen bekijken.

Momenteel werk ik als fytosanitair opsporingsambtenaar bij de NVWA (Nederlands Voedsel- en Warenautoriteit). Ik heb veel aan de internationale kennis die ik heb opgedaan tijdens mijn studie. Hierdoor leg ik nu makkelijk contact met mensen van verschillende nationaliteiten. Mijn ervaring met verschillende culturen was nog niet heel groot. Door in een internationale omgeving actief te zijn heb ik meer kennis gekregen over hoe ik mensen kan benaderen binnen een andere cultuur en begrijp ik deze mensen ook beter. Ik kan nu veel makkelijker schakelen tussen verschillende internationale landen.

Mocht je nadenken over een masterstudie? Mijn advies is zeker doen! Het is een investering van een jaar en je krijgt er veel kennis en ervaring voor terug die je na je studie direct kunt toepassen in de praktijk.”