Bachelor voltijd opleiding Docent en kennismanager Horeca bakkerij en recreatie Aeres Hogeschool Wageningen

Docent en kennismanager Horeca Bakkerij en Recreatie

CROHO: Leraar voortgezet onderwijs Consumptieve Techniek I en II (35423)
?
Ik zoek
Voltijdopleiding
Niveau opleiding
Wageningen
4 jaar
Introductie

De studie

Heb je passie voor horeca (koken, bakken, gastheerschap) of eventmanagement en zie jij jezelf wel voor de klas staan? Dan is de studie Docent en kennismanager Horeca Bakkerij en Recreatie iets voor jou. Met dit hbo-diploma op zak ben je tweedegraads bevoegd en geef je les in het (v)mbo in alles wat te maken heeft met de gastvrijheidsindustrie. Je duikt in de wereld van koken, bakken, gastheerschap en eventmanagement. Zo leid jij nieuwe generaties koks, patissiers, traiteurs, bakkers en eventmanagers op.

Toelatingseisen

Zo word je toegelaten

• Aanvullende toelatingseisen

Studenten met een vwo-diploma met het profiel Natuur & Gezondheid of Natuur & Techniek (inclusief biologie) kunnen vrijstellingen krijgen. Dit wordt bepaald na het studiekeuzegesprek.

Studie in beeld

Dit beleven onze studenten

Studenten koken
Consumptieve Techniek keuken
Studie inhoud

Dit leer je tijdens je studie

Propedeusefase

In de eerste fase van je opleiding leer je de theorie en de praktijk op het gebied van food, horeca, bakkerij en recreatie. Je volgt vakken als voedingsleer en hygiëne, voedingsmiddelenchemie/-technologie en leert over trends en ontwikkelingen in de branche en de rol van voeding in de samenleving. Daarnaast leer je hoe mensen leren én hoe je informatie op een duidelijke en creatieve manier met anderen deelt. Je volgt daarvoor vakken als pedagogiek, didactiek en presenteren.

Hoofdfase

In de hoofdfase van de studie krijg je meer verdieping in het vak. Je volgt ontwikkelingen en trends in de branche en verdiept je verder in chemische processen in de keuken en bakkerij. Je verdiept je daarnaast in het begeleiden van leerlingen en groepen.

Afstudeerfase

In de laatste fase werk je aan een zelfgekozen eindopdracht. Je gaat dan een educatief product ontwikkelen voor het beroepsonderwijs en/of het bedrijfsleven.

Je toekomst

Wat je kunt na je studie

• Baankansen

Na de opleiding ben je bevoegd om les te geven op het gebied van food, horeca, bakkerij of recreatie in het vmbo, mbo en hbo. Ook kun je aan de slag in het bedrijfsleven of bij de overheid. Voorbeeldberoepen zijn:

• Docent food, bakkerij, horeca en recreatie in het (v)mbo
    • Trainer/coach of adviseur in het bedrijfsleven
    • Adviseur op het gebied van food, bakkerij, horeca of recreatie, bijvoorbeeld bij een brancheorganisatie.
  • Ondernemen

Ben je ondernemend en droom je over een eigen bedrijf? Ook dat kan natuurlijk met deze praktijkgerichte opleiding.

Enthousiast?

Tijd voor de volgende stap!

Stel je vraag aan Bureau Opleidingsadvies en Toelating