Associate degree voltijd opleiding Veterinair praktijkmanager Aeres Hogeschool Dronten

Veterinair Praktijkmanager

CROHO: Dier- en Veehouderij (80006)
?
Ik zoek
Voltijdopleiding
Niveau opleiding
Associate degree
Dronten
2 jaar
Introductie

De studie

Heb je de opleiding Paraveterinair dierenartsassistent afgerond en wil je graag doorstuderen? Zit regelen en organiseren in je bloed en ben je op zoek naar een vervolgstudie op hbo-niveau? Dan is de tweejarige Associate degree studie Veterinair Praktijkmanager iets voor jou. Je ontdekt diverse facetten van de veterinaire sector. Je leert over marketing, kwaliteitzorgsystemen en je ontwikkelt je tot manager. Naast kennis doe je veel vaardigheden op tijdens de diverse stages die je gaat lopen. Je staat dus continu met twee benen in de praktijk.

Toelatingseisen

Zo word je toegelaten

• Heb je vragen over de instroomeisen?

Neem dan contact op met instroomcoördinator Dirk de Groot via 088- 020 5796 of d.de.groot@aeres.nl.

Studie in beeld

Dit beleven onze studenten

Studenten Aeres Hogeschool Dronten
Studie inhoud

Dit leer je tijdens je studie

Jaar 1

Het eerste jaar draait om oriëntatie op de veterinaire sector. Je vergroot je kennis op gebied van personeel en organisatie binnen een dierenartspraktijk. Vanaf het tweede halfjaar en in het hele tweede jaar loop je een deel van de week stage als manager in een dierenartspraktijk.

Jaar 2

In je tweede studiejaar ga je aan de slag met marketing en ondernemerschap. Je verdiept je in kengetallen en kwaliteit en leert hoe je je collega’s mee kunt nemen in diverse vraagstukken. De modules die je volgt zijn gekoppeld aan je stage. Op die manier kun je wat leert, direct uitvoeren in de praktijk.

Je toekomst

Wat je kunt na je studie

• Baankansen

Je kunt aan de slag als veterinair praktijkmanager, of bijvoorbeeld als manager binnen het mkb. Na de Associate degree Veterinair Praktijkmanager kun je doorstromen naar het derde jaar van de voltijd hbo-studie Diergezondheid & management. Je studeert dan nog 2,5 jaar en behaalt een bachelordiploma.