Associate degree voltijd opleiding Veterinair praktijkmanager Aeres Hogeschool Dronten

Veterinair Praktijkmanager

CROHO: Dier- en Veehouderij (80006)
?
Ik zoek
Voltijdopleiding
Niveau opleiding
Associate degree
Dronten
Duur
2 jaar
Introductie

De studie

Ben je een gedreven paraveterinair met een talent voor organiseren? Dan is de tweejarige Associate degree Veterinair Praktijkmanager bij Aeres Hogeschool in Dronten jouw volgende stap! Deze studie helpt je vaardigheden te ontwikkelen voor een centrale rol binnen de kliniek als praktijkmanager.

Tijdens de studie combineer je theoretische kennis met praktische ervaring tijdens stages, waardoor je waardevolle vaardigheden opdoet die direct toepasbaar zijn in de praktijk. Bovendien opent deze studie de deur naar meer verantwoordelijke functies en biedt het mogelijkheden voor loopbaangroei en een beter salaris in de veterinaire sector.

Toelatingseisen

Zo word je toegelaten

• Heb je vragen over de instroomeisen?

Neem dan contact op met instroomcoördinator Dirk de Groot via 088- 020 5796 of d.de.groot@aeres.nl.

Kenmerken
Studie in beeld

Dit beleven onze studenten

Studenten Aeres Hogeschool Dronten
Studie inhoud

Dit leer je tijdens je studie

Jaar 1

In het eerste jaar leer je alles over de veterinaire sector. We laten je niet alleen de praktijk zien, maar ook andere interessante onderwerpen die belangrijk zijn voor jouw werk later. Vanaf het tweede deel van het jaar ga je een paar dagen per week stage lopen. Zo kun je wat je in de lessen leert meteen toepassen in de praktijk. Dat helpt je niet alleen met je studie, maar ook met je toekomstige baan als praktijkmanager in de dierenartsenpraktijk.

Jaar 2

In het tweede jaar van je studie ga je nadenken over hoe je de praktijk kunt onderscheiden van andere praktijken. Ook doe je onderzoek naar de kwaliteit van de praktijk. Wat gaat al goed en wat kan beter? Hoe kun jij je collega's betrekken bij verschillende vraagstukken?

Je toekomst

Wat je kunt na je studie

• Baankansen

Je kunt voltijd aan de slag als veterinair praktijkmanager of bijvoorbeeld een combinatie maken tussen deels paraveterinair en deels praktijkmanager. Zo kun je het werk afwisselend houden. Dit zorgt ervoor dat je het contact houdt met het dier en tegelijkertijd alles rondom het dier ook goed kunt organiseren.

Bovendien kun je eventueel na het afronden van de Ad Veterinair Praktijkmanager doorstromen naar het derde studiejaar van de voltijd bachelor Diergezondheid & Management. Hiermee vergroot je je kansen op een baan in de gezelschapsdierensector.