Docenten: opleiders van nieuwe generaties!

Omscholen tot leraar of doorgroeien in het docentvak

Overweeg je een carrièreswitch en is docent worden in het onderwijs misschien iets voor jou? Of werk je al in het onderwijs en ben je toe aan een volgende stap in je carrière? Dan hebben wij de juiste lerarenopleiding voor jou! Aeres Hogeschool Wageningen is de grootste opleider van leraren in het beroepsonderwijs.

Snel je lesbevoegdheid halen met een deeltijdopleiding

Heb je al een aantal jaar praktijkervaring in de groene sector, horeca/bakkerij of als docent in het onderwijs? Dan kom je wellicht in aanmerking voor een verkort traject of een aantal vrijstellingen. Onze opleidingen zijn ook in deeltijd te volgen. Je studeert een dag in Wageningen en de rest leer je in de praktijk. Daardoor kun je je werk/privé en studie prima combineren.

Zij-instroom in onderwijs

Als je al een aanstelling hebt als docent in het (v)mbo, dan kun je onder bepaalde voorwaarden de opleiding volgen via het traject Zij-instroom in Beroep. Je werkgever ontvangt dan subsidie.

Jouw rol in het onderwijs

Of je nu als fulltime docent, instructeur, of als innovator van het onderwijs aan de slag wil gaan: je kunt jouw rol in het onderwijs zelf vormgeven. Op deze pagina vertellen we je meer over welke mogelijkheden je hebt. Zo maak je de beste keus voor jouw toekomst.

Bij Aeres Hogeschool Wageningen:

• Is er veel aandacht voor jou als individuele student
  • Krijg je intensieve en persoonlijke begeleiding
  • Doe je vanaf het begin van je studie al praktijkervaring op
  • Heb je een uitstekende aansluiting op het werkveld

Docent Groen

Als docent groene sector geef je les over onderwerpen als natuur, planten, dieren of voeding. Je geeft les over bijvoorbeeld het telen en  verwerken van voedsel, het aanleggen van tuinen of het verzorgen van dieren.

Docent Horeca Bakkerij en Recreatie

Associate degree deeltijd opleiding Horeca bakkerij en recreatie Aeres Hogeschool Wageningen

Als docent Horeca Bakkerij en Recreatie geef je les over de gastvrijheidsindustrie: horeca, bakkerij en recreatie. Je geeft les over bijvoorbeeld de samenstelling van producten, gastheerschap, bereidingstechnieken en smaakbeleving.

Docent Dienstverlening en Producten

Bachelor deeltijd opleiding Docent en kennismanager Dienstverlening en producten Aeres Hogeschool Wageningen

Als docent Dienstverlening en Producten geef je les in het vmbo-profiel D&P. Je geeft les over bijvoorbeeld eventmanagement, marketing, 2D en 3D ontwerpen en het ontwerpen en maken van digitale producten zoals websites en apps.

Heb je vragen?

Stel je vraag aan het bureau Opleidingsadvies & Toelating door een e-mail te sturen naar toelating.hogeschool.wageningen@aeres.nl.