Docent Dienstverlening en Producten worden

Heb je passie voor marketing, sales, productontwikkeling of dienstverlening en vind je het leuk om jouw kennis te delen met jongeren? Of wil je een volgende stap maken in je onderwijscarrière? Dan is de deeltijdopleiding docent Dienstverlening & Producten iets voor jou!

Met het hbo-diploma docent Dienstverlening & Producten op zak ben je tweedegraads bevoegd en geef je les in het (v)mbo in alles wat je doet en maakt voor een ander en hoe je dat kunt in de markt kunt zetten. Je geeft les in eventmanagement, marketing & sales, 2D en 3D ontwerpen en het ontwikkelen van websites en apps. Ook geef je aandacht aan duurzaamheid en het werken aan natuur en milieu. In het vmbo geef je les in het profiel Dienstverlening & Producten. In het mbo zal je vaker lesgeven in specifieke vakken. Zo leid jij nieuwe generaties van ondernemers en creatieve makers op.

"Dienstverlening & Producten draagt bij aan de toekomst van leerlingen. Op deze opleiding hebben wij veel gewerkt met nieuwe media, dit is wat D&P zo mooi maakt. Dagelijks ben ik met veel passie bezig om mijn leerlingen te motiveren om nieuwe technieken te gebruiken."

Job, student Docent en kennismanager Dienstverlening en Producten

Docent en kennismanager Dienstverlening en Producten

De opleiding voor de tweedegraads bevoegdheid voor het vmbo-profiel Dienstverlening en Producten, waarmee je les kan geven binnen alle profielmodulen en keuzevakken van D&P.

• Duur: 4 jaar

Verkorte trajecten

Heb je al veel ervaring of een hbo- of wo-diploma in bijvoorbeeld marketing, productontwikkeling of in de dienstverlening of heb je al ervaring als docent? Dan kun je vaak versneld je bevoegdheid halen. Afhankelijk van je kennis en ervaring kan dat in een traject van 1,5 of 2,5 jaar. Neem contact op met het bureau Opleidingsadvies & Toelating om te bespreken wat op jou van toepassing is.

• Duur: maatwerk

Zij-instroom in Beroep

Als je al een aanstelling hebt bij een onderwijsinstelling dan kun je onder bepaalde voorwaarden de opleiding volgen via het traject Zij-instroom in Beroep. Je werkgever ontvangt dan subsidie.

• Duur: 2 jaar

Heb je vragen?

Stel je vraag aan het bureau Opleidingsadvies & Toelating door een e-mail te sturen naar toelating.hogeschool.wageningen@aeres.nl.