Bachelor deeltijd opleiding Docent en kennismanager Natuur en communicatie Aeres Hogeschool Wageningen

In het tweede jaar van de studie volgde ik het vak ‘Professionaliseren in het Beroepsgerichte Vak’. Een enorm interessante beroepssituatie met bevlogen (gast)docenten, waarin allerlei onderwerpen aan bod kwamen. Zoals biodiversiteit, biomimicry, natuurbeleid, wetgeving en nog veel meer! De groene opdrachten kon je heel persoonlijk inkleuren. Zo heb ik bijvoorbeeld gekeken naar welke wilde dier- en plantensoorten er in mijn eigen tuin voorkwamen.

Aan het eind van de periode zijn we op een aantal super leuke excursies gegaan die door de klas zelf georganiseerd werden. Eén daarvan was ‘eten uit de natuur’, op een bijzondere locatie bij een duurzaam woonproject. In de gemeenschappelijke tuin gingen we op zoek naar allerlei eetbare kruiden en samen hebben we daar een feestmaal mee gemaakt. Ontzettend gezellig, leerzaam en natuurlijk lekker!

Yoni van Uden, student deeltijdopleiding Docent en Kennismanager Natuur en Communicatie

Student Yoni