Aeres Hogeschool Almere

Onze hogeschool bevond zich voorheen in het centrum van Almere. In 2013 betrokken we het pand midden in de winkelstraat, waarbij we toen één verdieping tot onze beschikking hadden. Al snel was die ruimte te klein door de groei van onze hogeschool. Daarom kregen we er in 2015 een tweede verdieping bij. Het aantal studenten dat bij ons komt studeren wordt nog steeds elk jaar groter. Dat is natuurlijk fantastisch, maar het betekent wel dat we binnen afzienbare tijd uit ons jasje groeiden.

De kans om op het Floriadeterrein te bouwen hebben we niet laten liggen: dicht bij het centrum én met de mogelijkheid een toekomstbestendig en aansprekend schoolgebouw te realiseren.

Growing Green Cities

Het thema van de Floriade 2022 ‘Growing Green Cities’ past uitstekend bij onze missie ‘Laat de stad leven’. Met het overkoepelende thema van onze opleidingen ‘Food, nature & urban green’ en ons onderzoeksprogramma ‘Gezond leven in de groene stad’ geven we invulling aan onze missie. Met ons nieuwe gebouw geven we hieraan ook een fysieke invulling.

De subthema’s van de Floriade sluiten naadloos aan bij datgene waar het in onze opleidingen om draait: groen, energie, gezondheid en voeding. Kortom, het Floriadeterrein biedt een inspirerende plek voor onze studenten, zowel voor, tijdens als ná het evenement. Het terrein blijft namelijk ook na de tentoonstelling bestaan als de nieuwste groene wijk van Almere.

De wereldexpo Floriade gaat in het voorjaar van 2022 van start en duurt een half jaar.