Groen | Toegepaste biologie | Aeres Hogeschool Almere
"Ik vond biologie op de middelbare school al het leukste vak. De studie Toegepaste Biologie bij Aeres Hogeschool Almere sprak me aan omdat het gericht is op de natuur en je dus veel buiten bent en werkt."

"Mijn passie ligt vooral bij dieren en planten en daar sluit deze studie erg goed op aan."

Susan, alumnus Toegepaste Biologie

Ervaring student Susan

"Mijn passie ligt vooral bij dieren en planten en daar sluit deze studie erg goed op aan. Ik koos voor Aeres Hogeschool Almere omdat je tijdens je studie al contact legt met verschillende mensen uit het werkveld. Zo kan je tijdens je studie al kijken naar welke banen je interessant lijken. Ook biedt de hogeschool veel praktijklessen aan.

In het derde jaar van mijn studie heb ik een buitenlandstage gedaan in Portugal. Ik liep stage bij de organisatie AIMM die zich richt op onderzoek naar walvisachtigen. Ik heb tijdens die negen weken stage bijna elke dag op een boot gezeten om naar dolfijnen te kijken. Ik volg nu nog twee minoren op het gebied van water, dus ik volg een compleet ‘waterjaar’.

Na mijn studie zou ik graag willen werken bij een waterschap of een ecologisch adviesbureau waar ik me volledig kan focussen op aquatische ecologie."

Susan, alumnus Toegepaste Biologie

"Na het bezoeken van de open dag bij Aeres Hogeschool Almere was ik helemaal om en besloot ik deze hbo-opleiding te volgen."

Jesse, alumnus Toegepaste Biologie