Docent en studenten onderzoek | Toegepaste biologie | Aeres Hogeschool Almere
"Ik was op de middelbare school al gefascineerd door het vak biologie. Maar vooral na het bezoeken van de open dag bij Aeres Hogeschool Almere was ik helemaal om en besloot ik deze hbo-opleiding te volgen. De school voelde heel gemoedelijk, de leraren zijn enthousiast en ze helpen je goed. Zelfs nu nog, na mijn afstuderen, heb ik nog contact met sommige leraren."

"Na het bezoeken van de open dag bij Aeres Hogeschool Almere was ik helemaal om en besloot ik deze hbo-opleiding te volgen."

Jesse, alumnus Toegepaste Biologie

"Tijdens mijn studie heb ik geweldige stages gelopen. Zo ben ik in Costa Rica geweest om onderzoek te doen naar onder andere apen, vleermuizen, schilpadden en heb ik zelfs krokodillen gevangen voor onderzoek! Maar mijn mooiste stage was bij Natuurmonumenten in Salland. Hier heb ik onderzoek gedaan nar de sterfte van reptielen op mountainbikepaden. Ik heb echt kunnen proeven aan de werkzaamheden van een boswachter ecologie.

Na mijn studie heb ik eerst drie jaar gewerkt bij Witteveen+Bos als ecoloog natuurinrichting en beheer. Inmiddels werk ik bij Natuurmonumenten waar ik de functie boswachter ecologie heb ik overgenomen van mijn oude stagebegeleider. Ik hou mij daar bezig met de kwaliteit van natuurgebieden en alles wat daarbij komt kijken. Ik heb nu echt mijn droombaan gevonden!"

Jesse - alumnus Toegepaste Biologie

"Mijn passie ligt vooral bij dieren en planten en daar sluit deze studie erg goed op aan."

Susan, alumnus Toegepaste Bioliogie