Paardenplaats pensionstal Hippische bedrijfskunde Aeres Hogeschool Dronten

‘‘ Zijn paarden jouw hobby en zou je er eventueel je werk van willen maken? Of wil je juist niks met paarden later, maar wel een bedrijfskundige studie met leuke lesstof omdat de casussen gericht worden op paardenbedrijven, waardoor je je beter kan inleven? Dan is dit helemaal wat voor jou!

Ik vind het super leuk dat ik mijn hobby kan combineren met mijn studie. Het mooie van deze studie is dat de praktijk écht centraal staat. Niet alleen ga je aan de slag met vraagstukken van bedrijven, ook komen er geregeld gastsprekers uit het bedrijfsleven vertellen over hun ervaringen uit de paardensector. Heel interessant om te zien welke brede beroepsmogelijkheden er allemaal zijn als je later aan het werk gaat!

“Tijdens de studie word je super breed opgeleid als bedrijfskundige en kun je je focussen op richtingen die jij interessant vindt.”

Kim Palmers, tweedejaars student Hippische Bedrijfskunde

kim palmers student

Zelf heb ik in het eerste en tweede jaar stage gelopen bij HV Equestrian, een bedrijf die zowel producten voor paard als ruiter uitbrengen. In het eerste jaar liep ik op de Customer Service/Sales Support stage en in het tweede jaar op de marketing afdeling. Tijdens mijn stages heb ik een mooie kijk in het bedrijfsleven gekregen en heb ik meegemaakt hoe het is om in een groot internationaal bedrijf te werken. Je brengt gedurende je stage de geleerde theorie van school in de praktijk en leert dan ook echt ‘out of the box’ denken.’’

Kim Palmers, tweedejaars student Hippische Bedrijfskunde