Cover Minor Intercultural Communication

Wageningen
Incompany
Meerdere dagen

Mensen en organisaties verbinden in een multiculturele maatschappij en een internationale samenleving: dat is niet ingewikkeld maar ’t gaat ook niet vanzelf. In deze cursus leer je allereerst naar jezelf te kijken en je eigen cultuur. Vandaaruit kun je andere mensen en organisaties vanuit hun eigen cultuur leren begrijpen om tot een vruchtbare samenwerking te komen.

Iedereen die individueel of in organisatieverband te maken heeft met multiculturele contacten in Nederland of internationale contacten met buitenlandse partners kan profiteren van de inzichten en vaardigheden als resultaat van deze training.

Deze cursus is een inleiding in interculturele communicatie en bestaat uit twee dagen training.

In company

We bieden deze cursus ook in-company aan voor bedrijven en hbo- en (v)mbo-docenten. Inhoud en duur kunnen in overleg worden bepaald.

• Datum en tijd: Op afspraak
  • Locatie: Aeres Hogeschool Wageningen
  • Taal: Voertaal kan zowel Engels als Nederlands zijn. Literatuur bevat in elk geval Engelstalige bronnen.
  • Trainers: Hinno Bel
  • Kosten: In overleg
  • Certificaat: ja
  • Groepsgrootte: twaalf

Inhoud

De training is een combinatie van kennismaken met cultuurmodellen (zoals de dimensies van Hofstede, maar ook andere), een persoonlijke culturele scan en casussen, al dan niet door de deelnemers zelf ingebracht. De casussen zijn absoluut groepswerk, de presentaties zijn interactief.
Cover Minor Intercultural Communication

AHpro - Hogeschool voor professionals

Door jarenlange ervaring vanuit onze drie hogeschoolfaculteiten hebben wij veel kennis en kunde van de agrarische en educatieve (hoger onderwijs) sector. Met elkaar hebben wij de krachten gebundeld binnen AHpro, zodat wij jou tijdens jouw loopbaan optimaal kunnen ondersteunen.

AHpro biedt (online) cursussen, trainingen en coaching aan, online en fysiek. Zo helpen wij jou te ontwikkelen op een manier die bij je past. Maatwerk en incompany is uiteraard ook mogelijk. Bekijk ons aanbod en kies jouw ontwikkeling vandaag nog!