Scholings en coachingsprogramma Stikstof in de landbouw 3

Cursus
Dronten
1 dag

De Inspiratiesessie Stikstof in de landbouw is bedoeld voor erfbetreders, beleidsmakers en andere geïnteresseerden. De inspiratiesessie Stikstof in de landbouw is een eerste verkenning rondom de uitdagingen en mogelijke oplossingen op het gebied van emissiereductie van stikstof.

Inhoud

Deze inspiratiesessie is een aanvulling op het scholings- en coachingsaanbod 'Stikstof in de landbouw' dat door de groene Hogescholen en Wageningen Universiteit in opdracht van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit is ontwikkeld.

Tijdens de inspiratiesessie wordt op hoofdlijnen inzicht gegeven in de theorie achter handelingsperspectieven die op bedrijfsniveau kunnen bijdragen aan het verminderen van de stikstofemissie. Vragen die aan de orde komen zijn: Wat speelt er? Wat is nu precies het probleem? En waarom ligt er een verantwoordelijkheid bij de agrarische sector?

In deze inspiratiesessie is geen onderscheid gemaakt tussen de diverse subsectoren. Het gaat om een eerste verkenning van de dilemma’s en inzichten in de uitdagingen die voor ons liggen.

Opzet programma

Vanwege Corona is de inspiratiesessie volledig online. Je kunt op ieder moment met de inspiratiesessie starten. De inspiratiesessie bestaat uit een mix van diverse video’s en vragen. De volgende sprekers komen aan het woord:

• Prof.dr.ir. Wim de Vries (Wageningen University & Research)
  • Dr.ir. Joost van den Borne (HAS Hogeschool)
  • Dr.ir. Agnes van den Pol - van Dasselaar (Aeres Hogeschool Dronten)

Praktisch en aanmelden

• Kosten: € 199,00 excl. 21% btw (€ 240,79 incl. btw)
  • Voor wie: Deze online inspiratiesessie Stikstof in de landbouw is bedoeld voor erfbetreders, adviseurs, beleidsmakers en andere geïnteresseerden die meer willen weten over de achtergronden van de stikstofproblematiek en wat dit betekent voor het agrarisch bedrijf.
  • Data: De inspiratiesessie is doorlopend online beschikbaar. Na inschrijving op de website ontvang je binnen 5 werkdagen je gebruikersnaam en wachtwoord zodat je kunt starten met de inspiratiesessie. Na het eerste inlogmoment is de sessie 30 dagen toegankelijk.
  • Certificering: Na succesvolle afronding van het traject ontvangen de deelnemers een bewijs van deelname van de kennisinstellingen.

• Vragen over aanmelden of inhoud: Lamiaâ Fareh: L.Fareh@has.nl, 088 890 37 74