Bloemsierkunst hoog niveau gras gevlochten

Floral Judge: Beoordelaar (wedstrijd) bloemwerk

Ik zoek
Cursus
Wageningen
Meerdere dagen

National Certified Judge Floral Design is bestemd voor bloemisten en arrangeurs met minimaal niveau 4. Het traject bestaat uit drie seminars, coaching bij het samenstellen van een portfolio en het uiteindelijke assessment. De derde editie van het opleidingstraject biedt ruimte aan maximaal 7 bloemisten en 3 arrangeurs. Voorrang wordt verleend aan bloemisten en arrangeurs die al als gecertificeerd bedrijfsassessor bij AOC’s geregistreerd staan. De Europese bloemistenorganisatie Florint heeft samen met Aeres Hogeschool Wageningen en Flornet een gedegen assessment opgezet om de bekwaamheid van beoordelaars bij vakwedstrijden en vakexamens bloemsierkunst te ontwikkelen: National Certified Judge Floral Design.

Voor wie?

National Certified Judge Floral Design is bestemd voor bloemisten en arrangeurs met minimaal niveau 4 die beoordelaar bij vakwedstrijden en vakexamens zijn.

Inhoud

Als ondernemer kan jij een belangrijke rol vervullen als objectieve assessor. De inbreng van het bedrijfsleven bij beoordelingen is van groot belang, bij zowel tussentijds toetsten en eindexamens als bij het jureren bij nationale en internationale vakwedstrijden. Integer en met verstand van zaken durf jij een oordeel te vellen en dit toe te lichten conform de eisen die aan een deskundige beoordelaar mogen worden gesteld.

De Vereniging Bloemist Winkeliers, VBW heeft de uitvoering van het scholingstraject en de organisatie van het assessment gedelegeerd aan Aeres Hogeschool Wageningen.

In het scholingstraject komen de volgende thema’s aan de orde:

• vakinhoud en vakniveau
  • kwaliteitsaspecten van beoordelen
  • analyseren van bloemwerk
  • gebruiken van verschillende beoordelingssystemen
  • waarderen van bloemwerk
  • beargumenteren van de beoordeling
  • interviewen van leerlingen
  • feedback geven

Begeleiding

Het scholingstraject bestaat uit 3 seminars van elk 4 dagdelen. Hiervan worden steeds 3 dagdelen online aangeboden in de vorm van Virtual classes, online workshops en online groepsdiscussies. 1 dagdeel wordt in de vorm van Praktijkbijeenkomst binnen RIVM richtlijnen aangeboden.

Naast deze seminars worden de deelnemers gecoached bij het samenstellen van een persoonlijk portfolio. Dat gebeurt in 1 groepsbijeenkomst en 3 individuele consulten. Deze groepsbijeenkomsten en consulten vinden online plaats.

Tijdens het scholingstraject hebben de deelnemers online toegang tot additioneel lesmateriaal.

Toetsing

Het scholingstraject wordt aan het eind met 1 assessment afgesloten. Hierbij zijn assessoren van de internationale bloemistenorganisatie Florint aanwezig.

Resultaat

Met deze training leer je professioneel en vakkundig beoordelen en wordt je gecertificeerd bedrijfsassessor. Een eerlijke beoordeling bij vakwedstrijden en in onderwijssituaties is een eerste vereiste om resultaten van hardwerkende professionals zinvol en acceptabel te waarderen. De branche stelt hoge eisen aan de opleiding, maar ook aan de examens. Hiervoor zijn gecertificeerde bedrijfsassessoren nodig.

Na het behalen van deze nascholing ben je gecertificeerd bedrijfsassessor voor bloemwerk.

Praktische informatie en aanmelden

• Opleider(s): AHpro (Nascholingen voor professionals) Erik van Heijst
  • Aantal deelnemers: minimaal aantal deelnemers 10, maximaal aantal deelnemers 15
  • Tijdsinvestering: 48 uur seminars (6 dagen), 5 uur coaching (groep en individueel), 10 uur assessment, 20 uur zelfstudie
  • Vorm: Blended indien mogelijk, online als het volgens de RIVM maatregelen niet anders kan. Een deel van het assessment kan echter alleen offline uitgevoerd worden.
  • Periode: Nader te bepalen
  • Studieniveau: HBO
  • Benodigde voorkennis/vooropleiding: National Certified Judge is bestemd voor bloemisten en arrangeurs met minimaal MBO niveau 4
  • Bewijs van afronding: Na het behalen van het assessment ontvangt de deelnemer van de internationale bloemistenorganisatie het certificaat National Certified Judge Foral Design.
  • Kosten: €2775,- per deelnemer (excl. BTW)

AHpro - Hogeschool voor professionals

Door jarenlange ervaring vanuit onze drie hogeschoolfaculteiten hebben wij veel kennis en kunde van de agrarische en educatieve (hoger onderwijs) sector. Met elkaar hebben wij de krachten gebundeld binnen AHpro, zodat wij jou tijdens jouw loopbaan optimaal kunnen ondersteunen.

AHpro biedt (online) cursussen, trainingen en coaching aan, online en fysiek. Zo helpen wij jou te ontwikkelen op een manier die bij je past. Maatwerk en incompany is uiteraard ook mogelijk. Bekijk ons aanbod en kies jouw ontwikkeling vandaag nog!