Cookies op www.aereshogeschool.nl
Aeres gaat zeer zorgvuldig om met haar informatie en zal deze gegevens nooit aan derden ter beschikking stellen.
Wat te doen als de orde in de klas in het geding is? Als gedragsproblemen in de klas verstorend werken? Wat te doen als de leerlingen daardoor niet tot leren/ontwikkelen komen? Bijna iedereen herkent dit soort situaties wel in de klas. In een split-second moet beslist worden wat er in het belang van de klas én het betreffende individuele kind moet gebeuren. En dan moet het onderwijs ondertussen ook nog effectief zijn. Ga er maar aanstaan!
Dit aanbod richt zich op de vergroting van de effectiviteit van de docent om een verantwoord leer- en sociaal klimaat te kunnen organiseren. Het is de basis voor het zo succesvol mogelijk uitvoeren van elementen van Passend Onderwijs.
Het traject zal maatwerk zijn en gericht op de individuele docent. Hieronder leest u een aantal voorstellen voor de inhoud. We beseffen dat er, vanuit de individuele vraagstelling, andere accenten gelegd moeten, en ook kunnen, worden.
Dit aanbod is interessant voor ervaren docenten die zich door moeten of willen ontwikkelen. En voor startende docenten die een hbo 2e graads opleiding hebben behaald en zich willen bekwamen in het hanteren van een effectiever leer- en pedagogisch klimaat in de klas.
Ons doel is om er voor te zorgen dat jij als docent effectiever wordt en zowel in individuele als in groepssituaties inzicht krijgt in het effect van je eigen gedrag. Naast dat inzicht ontwikkel je een ander repertoire om in te zetten. De volgende punten komen aan de orde:
De middelen die ingezet worden zijn coaching, theorie en zelfstudie over nieuwe technieken. De stappen, die we hier beschrijven, worden aangepast aan jouw vraag.
De opleider zal de kennis aanreiken, die nodig blijkt te zijn op grond van de vraag van de cursist. Aan de hand van gerichte feedback, na lesbezoek/film-analyse, worden gerichte oefeningen meegegeven voor de praktijk.
Tijdens het hele proces wordt een logboek bijgehouden waar de docent op reflecteert.
Wat leert de deelnemer?
Wat kan de deelnemer na afronding van de nascholing?