AHWpro Begeleiden van vmbo studenten bij hun stage

De rugzak van tegenwoordig – de zorgleerling in het reguliere onderwijs

Ik zoek
Cursus
Wageningen
Incompany
Duur
Meerdere dagen

De leerling met de rugzak, de zorgleerling. Dit zijn bekende containerbegrippen in onze samenleving. De rugzakken worden steeds complexer en dit vraagt aanvullende of andere kwaliteiten van de professional om aan te sluiten bij de behoeften van de individuele leerling. Hoe ga je hier mee om, waar liggen jouw krachten en uitdagingen? Wat is de functie van het gedrag van de leerling, wat is zijn context en kader? Welke omgevingsfactoren spelen een rol?

Voor wie?

De cursus is gericht op professionals binnen het voortgezet- en middelbaar beroepsonderwijs.

Iedereen heeft recht op onderwijs, maar hoe komt het onderwijs het beste tot zijn recht? Deze cursus heeft tot doel om jou als professional inzicht te geven in de concrete gedragingen van de leerling en handvatten aan te reiken.

Inhoud

De training bestaat uit vier bijeenkomsten van drie uur.

• Bijeenkomst 1: Theoretisch kader
  • Bijeenkomst 2: Omgevingsfactoren
  • Bijeenkomst 3: De professional als omgevingsfactor
  • Bijeenkomst 4: Passende pedagogiek in praktijk

Deze bijeenkomsten vinden fysiek plaats in Wageningen en vinden plaats op donderdag of vrijdag. Er wordt van je verwacht dat je voorbereidende opdrachten doet per bijeenkomst. Voor elke deelnemer zijn er daarnaast drie individuele coaching gesprekken om specifiek in te gaan op de eigen situatie. Onderwerpen die aan bod komen zijn:

• Theoretisch kader
  • Concreet gedrag
  • Co-morbiditeit
  • Omgevingsfactoren
  • De professional als omgevingsfactor
  • Bewustwording
  • Casuïstiek bespreking

In de bijeenkomsten wordt gewerkt met de eigen casuïstiek. Tijdens het hele traject vindt er formatieve evaluatie plaats. Daarnaast leveren deelnemers opdrachten in.

• Opleider(s): AHpro (Nascholingen voor professionals), Gigi Donkers
  • Aantal deelnemers: minimaal 6, maximaal 20
  • Tijdsinvestering: 24 uur, waarvan vier gezamenlijke bijeenkomsten van 3 uur. Overige uren zijn zelf in te delen.
  • Data: nader te bepalen
  • Studieniveau: mbo / hbo
  • Benodigde voorkennis/vooropleiding: geen specifieke voorkennis nodig
  • Bewijs van afronding: certificaat van deelname
  • Kosten: €795,00 per deelnemer. Voor dit traject is geen BTW verschuldigd.

AHpro - Hogeschool voor professionals

Door jarenlange ervaring vanuit onze drie hogeschoolfaculteiten hebben wij veel kennis en kunde van de agrarische en educatieve (hoger onderwijs) sector. Met elkaar hebben wij de krachten gebundeld binnen AHpro, zodat wij jou tijdens jouw loopbaan optimaal kunnen ondersteunen.

AHpro biedt (online) cursussen, trainingen en coaching aan, online en fysiek. Zo helpen wij jou te ontwikkelen op een manier die bij je past. Maatwerk en incompany is uiteraard ook mogelijk. Bekijk ons aanbod en kies jouw ontwikkeling vandaag nog!