Bachelor voltijd opleiding Docent en kennismanager Horeca Bakkerij en Recreatie Aeres Hogeschool Wageningen

Opleidingen Horeca Bakkerij en Recreatie

Heb je passie voor voeding, horeca, bakkerij of eventmanagement en vind je het leuk om jouw kennis te delen met jongeren? Of ben je toe aan een carrièreswitch of wil je een volgende stap maken in je onderwijscarrière? Dan is een van onze onderwijsstudies op het gebied van Horeca Bakkerij en Recreatie of Voeding en Communicatie wellicht iets voor jou.

Associate degree Educatief professional beroepsonderwijs Horeca Bakkerij en Recreatie

Qua niveau zit een Associate degree tussen een mbo-4 en een hbo-bachelor in. Met deze tweejarige opleiding leer je studenten te coachen, begeleid je ze in hun eigen ontwikkeling en vaardigheden op het gebied van horeca, voedingsleer, hygiëne en voedingsmiddelentechnologie. Zo lever jij een belangrijke bijdrage aan het opleiden van een nieuwe generaties koks, patissiers, traiteurs, bakkers en eventmanagers. Daarnaast geeft deze opleiding je toegang tot de bacheloropleiding Docent en kennismanager Horeca Bakkerij en Recreatie.

Docent en kennismanager Horeca Bakkerij en Recreatie

Met deze studie word je opgeleid tot docent in het (v)mbo in alles wat te maken heeft met de gastvrijheidsindustrie. Je duikt in de wereld van food, koken, bakken, gastheerschap en eventmanagement. Zo leid jij nieuwe generaties koks, patissiers, traiteurs, bakkers en eventmanagers op. Ook kun je in het bedrijfsleven aan de slag, bijvoorbeeld als trainer, coach of adviseur. Je behaalt een hbo-diploma én een tweedegraads lesbevoegdheid.

Docent en kennismanager Voeding en Communicatie

Met deze studie word je opgeleid tot docent in het (v)mbo op het gebied van food. Je geeft dan les in bijvoorbeeld de samenstelling van producten, de verwerking van grondstoffen, voedselverspilling, voedselhygiëne, de houdbaarheid van producten en de invloed van voeding op gezondheid. Je behaalt een hbo-diploma én een tweedegraads lesbevoegdheid. Met deze opleiding kun je ook in het bedrijfsleven aan de slag, bijvoorbeeld als voorlichter bij de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit of als trainer in de voedingsmiddelenindustrie.

In voltijd en deeltijd te volgen

De associate degree Horeca, Bakkerij en Recreatie is een deeltijdopleiding. De bacheloropleidingen zijn zowel in voltijd als deeltijd te volgen.

• De voltijdstudie is er voor studenten met én zonder ervaring in de horecabranche
  • Bij de deeltijdstudies is een relevante vooropleiding en werkervaring in de horeca nodig