Sander Lourens

Website:
klik hier

Over Sander Lourens

Sander Lourens maakt sinds 2018 deel uit van het team Pluimveeonderzoek bij Aeres Hogeschool Dronten. Hiervoor werkte hij bij Wageningen Universiteit & Research bij de afdeling Livestock Research als pluimveeonderzoeker op het gebied van ketensamenwerking en productiviteit. Sander is zijn pluimvee carrière begonnen op Praktijkonderzoek Pluimveehouderij ‘Het Spelderholt’ in Beekbergen als onderzoeker vermeerdering en broederij, en onderzocht hoe deze sectoren de prestatie van de nakomelingen beïnvloeden. Samen met studenten, collega’s en pluimveehouders werkt hij nu aan pluimveeketenprojecten, erop gericht om de gezondheid en prestatie van de dieren op alle niveaus te verbeteren. Hij is verbonden als pluimvee expert aan het Poultry Expertise Center bij Aeres in Barneveld en sinds 2023 is hij onderzoeksleider bij het Team Praktijkonderzoek.

• Dataverzameling in de Pluimveeketen
  • Vroege voeding en transport van vleeskuikens
  • Uitkomen van kuikens in de stal
  • Cool Transport: innovaties op het gebied van klimaatbeheersing tijdens kuikentransport van de stal naar de slachterij