Masters Wageningen en Almere uitstekend beoordeeld nieuwe Keuzegids

Nieuwe Keuzegids toont aan: uitstekende masterbeoordeling Aeres Hogeschool

Date

De Master Food Systems Innovation in Almere scoort bijzonder goed in de nieuwe Keuzegids masters 2024. Ook de Master Leren & Innoveren in Wageningen scoort wederom goed en is de beste master in de categorie ‘hbo en onderwijsvernieuwing’. De nieuwe Keuzegids wordt vandaag gepresenteerd. Beide masterteams zijn bijzonder blij met het mooie resultaat. 

In Almere heeft het team de afgelopen twee jaar fors geïnvesteerd in de eenjarige Engelstalige master. Gelijk het eerste jaar behaalde ze al een prachtige score en dit zet zich het tweede jaar prachtig door. Studenten zijn zeer tevreden over het onderwijsprogramma, de docenten, de voorbereiding op de loopbaan en de sfeer. Ook de toetsing wordt goed beoordeeld. Het team werkt vol passie, gedrevenheid en kennis. De docenten komen uit verschillende hoeken van het voedselsysteem met verschillende ervaring en inhoud. ,,We zijn blij met de resultaten. Onze studenten ontwikkelen zich niet alleen qua kennis op het brede gebied van voedselsystemen, maar we geven ze ook een aantal professionele vaardigheden mee om systemisch veranderingen in het voedselsysteem in gang kunnen zetten zoals systemisch denken en analyseren voor transitie’’, vertelt Marjan de Boer, studieleider Master Food Systems Innovation. 

Al jaren topniveau


Ook de Master Leren & Innoveren scoort goed. Dertien verschillende onderwijsinstellingen in Nederland bieden een master Leren en Innoveren aan. Opvallend is dat Aeres Hogeschool als één van de aanbieders met deze tweejarige deeltijd master al jaren een hoge kwaliteit levert die gewaardeerd wordt gezien de hoge instroom aan studenten en hoge waarderingen in landelijke peilingen. Studenten zijn al jaren op rij zeer tevreden over het onderwijsprogramma en de voorbereiding op hun loopbaan. Studieleider Hanke Leeuw: ,,We bouwen samen met de studenten aan een gevarieerd en inhoudelijk programma. Daarbij zetten we ook diverse gastdocenten in. Het docententeam is zeer betrokken en heeft een hoge mate van professionaliteit. De opleiding is gebouwd op het onderzoek naar kenniscreatie en daarin zijn we in toenemende mate de inzichten over professionele identiteit aan het toevoegen.’’