Studenten-zitten-buiten-op-een-bank

Studeren is méér dan alleen lessen volgen en tentamens voorbereiden. Naast de studie is er ruimte nodig voor ontspanning en zelfontwikkeling. Veel studenten worden daarom lid van een vereniging. Wanneer je lid bent van een vereniging leer je veel nieuwe mensen kennen en kun je bovendien deelnemen aan allerlei activiteiten. Je kunt daarnaast ook bestuurlijke ervaring opdoen, door actief te worden in een commissie of een jaar mee te draaien in het een bestuur. Zo combineer je ontspanning met werkervaring!

Studieverenigingen

Bij Aeres Hogeschool Dronten kun je 'samen studeren' met studenten van dezelfde studie of afstudeerrichting bij een studievereniging. Een studievereniging organiseert activiteiten zoals lezingen, trainingen en workshops op het gebied van jouw studie. Dit is goed voor kennisverbreding en netwerkopbouw. In Dronten hebben we de volgende studieverenigingen:

Studievereniging Animo per Animali

De studievereniging Animo per Animali is voor de studies Diergezondheid & management en Veterinair praktijkmanager. Neem contact op via: animoperanimali.hbo.dronten@aeres.nl.

Studievereniging Drafidi

De studievereniging Drafidi is voor de studenten van de studie Financiële dienstverlening agrarisch. Bekijk hun Facebook-pagina

Studievereniging T&A

De studievereniging T&A is voor alle studenten van Tuin- en akkerbouw. Bekijk hun Facebook-pagina.

Studentenverenigingen

Je kunt je studentenleven verrijken door lid te worden van een studentenvereniging. De studentenverenigingen zijn opgericht door en voor studenten en organiseren jaarlijks verschillende activiteiten. Als lid van een studentenvereniging kun je veel contacten opdoen en worden er veel vriendschappen (voor het leven) gemaakt. Sommige studentenverenigingen zijn opgericht vanuit een bepaalde geloofsovertuiging en werken rond een inhoudelijk thema.

Hieronder vind je meer informatie over de studentenverenigingen van Aeres Hogeschool Dronten:

Studentensport

Speciaal voor studenten van Aeres Hogeschool Dronten worden er verschillende sportactiviteiten aangeboden door Studentensport. Iedere maandag- en donderdagavond worden er groepsactiviteiten georganiseerd. Daarnaast is er een fitnessruimte die vier dagen per week geopend is. Er is altijd begeleiding aanwezig. Studenten kunnen lid worden en onbeperkt sporten voor maar €40,- per jaar.

Bekijk hier hun Facebookpagina voor meer informatie.