Bloemsierkunst hoog niveau waterval

Wageningen
Duur
Meerdere dagen

Tijdens dit eenjarige traject word je persoonlijk begeleid in jouw voorbereiding op de Proeve van Meesterschap en ontwikkel je een eigen signatuur die innovatief en verdiepend is. Wie de Proeve van Meesterschap aflegt, krijgt de titel Erkend Bloemsierkunstenaar / Meester in de Bloemsierkunst.

Inhoud

Tijdens dit eenjarige traject word je persoonlijk begeleid in jouw voorbereiding op de Proeve van Meesterschap. Je bezit de gangbare vak- en praktijkkennis en ontwikkelt een eigen signatuur die innovatief en/of verdiepend is. Wie de Proeve van Meesterschap aflegt, krijgt de titel Erkend Bloemsierkunstenaar / Meester in de Bloemsierkunst. Gedurende het gehele traject wordt je begeleid door een mentor. De contactdagen met je mentor zijn op de woensdag. Je kan dan de hele dag gebruik maken van de faciliteiten van Aeres Hogeschool Wageningen (o.a. een werkplek en diverse vakboeken en hulpmaterialen).

Het traject bestaat verder uit:

• 3 gezamenlijke bijeenkomsten, van ongeveer 2,5 uur
  • 5 individuele consulten, van ongeveer een uur
  • een adviesgesprek
  • het afleggen van de Proeve van Meesterschap

Benodigde vooropleiding en werkervaring

Je hebt circa 600 dagen werkervaring opgedaan in diverse bloemenwinkels en je bent in het bezit van een van de volgende diploma’s:

• mbo: niveau 4 of niveau 4+
  • DFA (1+2) en ADFA (1+2) en ARDFA
  • hbo van Aeres Hogeschool Wageningen met studieonderdelen BS 14, 17, 19 en 21

Persoonlijk programma

Aan de hand van een intakegesprek wordt gekeken of je toelaatbaar bent en hoe het traject er uit kan gaan zien. Zo kan het zijn dat je wellicht aanvulling nodig hebt, zoals een ARDFA-diploma of een aantal consulten die je op startniveau brengen.

Talent voor groei
Ad Bloemsierkunst boeket op schaal
Bloemsierkunst hoog niveau metaal binden

AHpro - Hogeschool voor professionals

Door jarenlange ervaring vanuit onze drie hogeschoolfaculteiten hebben wij veel kennis en kunde van de agrarische en educatieve (hoger onderwijs) sector. Met elkaar hebben wij de krachten gebundeld binnen AHpro, zodat wij jou tijdens jouw loopbaan optimaal kunnen ondersteunen.

AHpro biedt (online) cursussen, trainingen en coaching aan, online en fysiek. Zo helpen wij jou te ontwikkelen op een manier die bij je past. Maatwerk en incompany is uiteraard ook mogelijk. Bekijk ons aanbod en kies jouw ontwikkeling vandaag nog!