Deeltijd studeren Aeres Hogeschool Dronten

Deeltijdstudies Dronten

• Duur:                                                                              2 of 4 jaar (Ad of Bachelor)
  • Collegedag:                                                        dinsdag 13:15 - 19.30 uur
  • Studiebelasting:                                               15 - 20 uur incl. colleges
  • Niveau:                                                                Bachelor of Associate Degree

Niveaus

Je kunt kiezen uit een vierjarige Bachelor studie in deeltijd of een tweejarige Associate degree studie. Een Associate degree studie is een tweejarige hbo-studie en wordt vaak afgekort met Ad. Het eindniveau van een Associate degree ligt tussen mbo niveau 4 en hbo-bachelor, maar de studie is wel op hbo-niveau. Een Bachelor studie duurt vier jaar en volg je aan het hbo of aan de Universiteit. Bij ons kun je na het afronden van een Associate degree studie vaak ook doorstromen in de Bachelor variant van die studie. Meer weten over het verschil tussen Associate degree en Bachelor? Kijk dan op de website van de Rijskoverheid.

En als groene hogeschool hebben we ook nog een mooi cursusaanbod. Zodat jij kan blijven leren.

Onze deeltijdstudies

De volgende bachelorstudies kun je bij ons in deeltijd volgen:

En dit zijn onze associate degreestudies (duur: 2 jaar, associate degree diploma):

Voor wie is een deeltijdstudie?

• Je hebt een mbo niveau 4 diploma (of diploma havo/vwo) en bent twee jaar aan het werk (≥ 21 jaar).
  • Of je hebt een hbo studie gedaan in een andere richting en wil je meer verdiepen in de agrifoodsector, omdat je aan het werk bent in deze sector.
  • Of je bent al wat ouder en je wil graag een carrièreswitch maken.
  • Vraag je je af, of je het niveau aan kan of heb je vragen over toelating, dan kun je altijd een adviesgesprek aanvragen met de studiecoördinator deeltijd, mail ons dan.

Hoe werkt deeltijd studeren?

• Je gaat iedere dinsdagmiddag / -avond naar school en volgt modules en 3 à 4 dagen training.
  • Je hebt jaarlijks 4 tentamenperiodes.
  • Thuisstudie, ongeveer 10 - 15 uur / week.
  •  Daarnaast ben je aan het werk.

Lees hier meer over kosten en financiering.

Open Avonden 2024

• Dinsdag 11 juni 19.15 - 21.30 uur
  • Dinsdag 20 augustus 19.15 - 21.30 uur

Meeloopdag

Heb jij al een open avond bijgewoond, dan is het mogelijk om een lesdag te volgen en mee te lopen met een van onze studenten. Je kunt je hiervoor aanmelden via e-mail. Geef je naam door, je mobiele telefoonnummer, met welke studie je wil meelopen en op welke open avond je bent geweest. Wij nemen vervolgens contact met je op.