Wiggele Oosterhoff

Functie: Docent-onderzoeker ethiek en ondernemen, programmahoofd ondernemerschap, coördinator afstudeerfase
Emailw.oosterhoff@aeres.nl
Social: LinkedIn

Over Wiggele Oosterhoff

Wiggele Oosterhoff verbindt binnen onderwijs, onderzoek en de praktijk met elkaar. Als docent-onderzoeker ethiek en ondernemen voert hij met studenten en ondernemers gesprekken over hun diepere drijfveren en persoonlijke waarden. Hiervoor ontwikkelde hij het WaardeNspel, dat door de hogeschool is uitgegeven. Als afstudeercoördinator verbindt hij studenten, docenten, onderzoekers en bedrijfsleven op thema’s die voor de hogeschool belangrijk zijn. Elk lectoraat is verbonden aan een minor in het vierde jaar. Als programmahoofd ondernemerschap ontwikkelt hij het ondernemerschapsportfolio van de hogeschool, dat bestaat uit: starten van bedrijven, leiden van bedrijven, overnemen van bedrijven, innoveren in bedrijven én leren van ondernemerschap.

Daarnaast organiseert hij voor de hogeschool de jaarlijkse Life Lezing en doet hij allerlei ontwikkelwerk voor de hogeschool.

WaardeNspel

Het WaardeNspel kan door verschillende doelgroepen worden gespeeld; ondernemers, studenten, teams, enz. Door het WaardeNspel krijgen de spelers meer inzicht in persoonlijke waarden en drijfveren in relatie tot het bedrijf of anderen. Hebt u vragen of wilt u het WaardeNspel bestellen, stuur dan een mail naar w.oosterhoff@aeres.nl.

Boek ‘Doorzien’

Oosterhoff schreef op persoonlijke titel het boek ‘Doorzien, een contextueel handboek voor agrarische familiebedrijven’. In het boek worden systemen, ondernemerskrachten en patronen beschreven. Het boek is een combinatie van (veel) praktijkverhalen, opdrachten en (contextuele) theorie. Een handboek om mee aan de slag te gaan. Het boek is in (online) boekwinkels te koop.