Drive Thru 1

Drive Thru Aeres Hogeschool Dronten groot succes

Zaterdag 10 april was het dan zo ver: de deuren van Aeres Farms en het Agri Innovation Centre gingen open voor onze eerste Drive Thru. Het vergde de nodige voorbereidingen, maar na goedkeuring van diverse instanties konden de veehouderijstudies zich op een unieke manier presenteren aan de bezoekers.

Leerlingen konden van te voren via de website een tijdsslot reserveren. In totaal hadden 50 auto’s zich aangemeld. Op de dag zelf reden de leerlingen met hun ouders over het terrein waar ze op diverse plekken voorlichting kregen over de studies Dier- en Veehouderij & Agrarisch Ondernemerschap (bachelor en ad) en Varkens en Pluimveehouderij en de praktijkfaciliteiten. Ongeveer 10 auto’s konden er per uur over het terrein rijden. Na Aeres Farms reden de bezoekers door naar Aeres Hogeschool Dronten, waar ze over het campusterrein verschillende studentenverenigingen spraken en de leden van de studenenbar. Ongeveer 10 auto’s konden er per uur over het terrein rijden.

Studenten en docenten gaven met veel enthousiasme uitleg over de verschillende studiejaren, maar ook over bijvoorbeeld het werken bij de schapen en kippen, over de Rattle & Hum of over het melkveebedrijf.

Het was voor de aspirant studenten een prachtig stukje beleving, ze konden zo op een veilige manier toch de kenmerkende Dronter sfeer proeven. De bezoekers kwamen uit heel Nederland, van Groningen tot Limburg.

De reacties van de bezoekers waar zeer enthousiast. Bezoekers vonden vooral het één op één contact erg prettig. Het is eigenlijk een VIP-behandeling, was een veel gehoorde reactie. De Drive Thru van april was een pilot. "Omdat alles zo goed verlopen is, mogen we van de gemeente dit nog een keer herhalen. Op 24 april is het de beurt de studie Agrotechniek & Management. We gaan er dan weer een prachtige dag van maken!’’, vertelt directeur Jolanda Berntsen.

Drive Thru 2
Drive Thru 3