Geld munten opgestapeld

Studies Aeres Hogeschool Wageningen – collegegeld en financiering

Wanneer je overweegt om een studie te starten bij Aeres Hogeschool Wageningen, dan kan het lastig te zijn om te bepalen welk collegegeld voor jou geldt en welke subsidies of financieringsmogelijkheden er zijn. Op deze pagina helpen we je graag op weg.

Collegegeld

Om te bepalen welk type collegegeld (wettelijk of instellings-) voor jou geldt, hebben we een stroomschema gemaakt. Klik hier voor het document.

De jaarlijks vastgestelde hoogtes van het collegegeld vind je hier.

Subsidies/tegemoetkomingen

De overheid biedt verschillende regelingen voor subsidies en/of financiële tegemoetkomingen voor het volgen van studietrajecten, zeker wanneer je een onderwijsbevoegdheid wilt halen.

Of je voor één van de regelingen in aanmerking komt, hangt o.a. af van wat je gaat studeren en je persoonlijke situatie. In dit document : Levenlanglerenkrediet, Tegemoetkoming Leraren, Lerarenbeurs, Subsidie Tweede Lerarenopleiding, Subsidie Zij-instroom (Zij-instroom in het Beroep en PDG), Subsidie Onderwijspersoneel opleiding tot leraar, en de Instructeursbeurs mbo.