Studenten Aeres Hogeschool Dronten

Studeren is méér dan alleen lessen volgen en tentamens voorbereiden. Naast de studie is er ruimte voor ontspanning en zelfontwikkeling. Veel studenten worden daarom lid van een studentenvereniging. Wanneer je lid bent van een vereniging leer je veel nieuwe mensen kennen en kun je bovendien deelnemen aan allerlei activiteiten. Je kunt daarnaast ook bestuurlijke ervaring opdoen, door actief te worden in een commissie of een jaar mee te draaien in het een bestuur. Zo combineer je ontspanning met werkervaring!

Studentenverenigingen in Dronten

Bij Aeres Hogeschool Dronten en kun je je studentenleven verrijken door lid te worden van een van de studentenverenigingen. De studentenverenigingen zijn opgericht door en voor studenten en organiseren jaarlijks verschillende activiteiten. Hierdoor kun je veel contacten opdoen, er worden dan ook veel vriendschappen (voor het leven) afgesloten. Ook zijn er studentenverenigingen die rond een inhoudelijk thema werken. Zo zijn er studentenverenigingen opgericht vanuit een bepaalde geloofsovertuiging.

Hieronder vind je verschillende links met aanvullende informatie over de studentenverenigingen van Aeres Hogeschool.

De Poldersportcommissie voor internationale studenten

De Poldersportcommissie bestaat uit Nederlandse en buitenlandse studenten. Het is onderdeel van studentenvereniging de USRA en richt zich op de internationale studenten van Aeres Hogeschool in Dronten die in Nederland komen studeren. De commissie ontvangt internationale studenten aan het begin van het schooljaar en maakt hen wegwijs in Dronten en de Nederlandse cultuur.

Het doel van de commissie is het dichter bij elkaar brengen van nationale en internationale studenten door middel van sport, culturele activiteiten en feestjes. Dit alles doen ze om internationale studenten te betrekken bij het Nederlandse studentenleven en hen de tijd van hun leven te geven tijdens hun verblijf in Dronten. In de weekenden verzorgt de commissie activiteiten zoals op vrijdagavond naar de bar en op zondag naar de activiteiten in de soos. Hiernaast worden ook uitjes buiten Dronten georganiseerd zodat de studenten Nederland leren kennen.
Vragen over Poldersport? Neem contact op via e-mail.