Spaarvarken

Na je (her)inschrijving kun je vanaf 1 juni via Studielink de digitale betaling van je collegegeld regelen. Zorg ervoor dat je de betaling zo snel mogelijk, maar uiterlijk op 31 augustus voor het studiejaar geregeld hebt. Voor de incasso van het collegegeld maakt Aeres Hogeschool gebruik van een digitale machtiging in Studielink.

Digitale machtiging via Studielink

• Om een digitale machtiging via Studielink af te kunnen geven, moet de betaling gedaan worden vanaf een rekening uit een SEPA land.
  • Digitaal betalen gaat het eenvoudigst als je zelf een machtiging afgeeft. Betaling door ouders of derden is ook mogelijk. Betaling door een bedrijf of organisatie (werkgever) is niet mogelijk.
  • De digitale machtiging blijft geldig zolang je bij Aeres Hogeschool inschreven staat, dus ook voor toekomstige studiejaren.
  • Bij betaling door derden blijf je zelf verantwoordelijk voor de tijdige afhandeling. Je kunt alleen starten/verder studeren als je tijdig aan je betaalverplichting hebt voldaan.
  • Bij betaling in termijnen moet je €24,- administratiekosten betalen. Deze administratiekosten worden éénmalig toegevoegd aan de eerste van de zeven termijnen.
  • De eerste betaling van het studiejaar wordt afgeschreven rond eind oktober.
  • Zodra het bedrag van het collegegeld voor het nieuwe studiejaar bekend is, zal je hierover per e-mail geïnformeerd worden. Hierbij krijg je ook de vraag of je de bestaande gegevens wilt controleren of aanpassen.

Bewijs Betaald Collegegeld

Bij het opvoeren van betaalgegevens is het mogelijk om direct een Bewijs Betaald Collegegeld (BBC) aan te vragen. Je zult deze mogelijkheid alleen zien als je volgens Studielink aanspraak maakt op een BBC. Een BBC dien je, in tegenstelling tot andere betaalwijzen, elk jaar opnieuw aan te vragen. Betaal je dit jaar met BBC bij een onderwijsinstelling en wil je volgend jaar bij dezelfde onderwijsinstelling weer met een BBC betalen, dan moet je het BBC weer opnieuw aanvragen bij de onderwijsinstelling waar je jouw collegegeld hebt betaald.

Aanpassen betaalgegevens

Het hele jaar door kun je de opgevoerde betaalgegevens wijzigen. Zo kun je het rekeningnummer aanpassen, aangeven dat iemand anders gaat betalen en veranderen van betalen in één termijn naar meerdere termijnen en vice versa.

Betaal je zelf? Ga dan in het Studielink account naar de tab ‘Betaling’ en klik op de knop ‘Betaalgegevens wijzigen’ bij jouw instelling. Betaalt iemand anders voor je? Diegene kan de betaalgegevens wijzigen via de betaallink die je eerder hebt gedeeld, deze blijft geldig. De wijziging zal ingaan vanaf het eerstvolgende betaalmoment.

Digitale machtiging via Studielink: wat moet ik doen?

Op de website van Studielink staat een uitgebreid stappenplan.

Incassomomenten

• Als je hebt aangegeven dat je ineens betaalt, dan zal het collegegeld worden afgeschreven rond 25 oktober van het collegejaar.
  • Heb je aangegeven dat je in 7 termijnen wilt betalen, dan zijn de incassomomenten: 25 oktober, 25 november, 25 december, 25 januari, 25 februari, 25 maart, 25 april. Bij de eerste termijn zit dan tevens 24 euro administratie kosten.