Cover Ad VT Bloemsierkunst

Opleidingen Bloemsierkunst

Heb je passie voor bloemen, werk je graag professioneel met bloemen en planten en ben je op zoek naar een opleiding die jou daar verder in helpt? Dan is een van onze opleidingen Bloemsierkunst wellicht iets voor jou. Aeres Hogeschool Wageningen biedt de volgende studies aan:

Associate Degree Bloemsierkunst - voltijd

Qua niveau zit een Associate degree tussen een mbo-4 en een hbo-bachelor in. Met deze tweejarige opleiding ontwikkel je jezelf verder als bloemist binnen de bloemenbranche, onder andere op het gebied van materiaalgebruik, design, styling en ondernemerschap. Na deze opleiding kun je bijvoorbeeld aan de slag als eigenaar van een bloemenzaak, bloemist, stylist, evenementenbloemist of businessbloemist. Daarnaast geeft deze opleiding je toegang tot de bacheloropleiding Docent en Kennismanager Bloemsierkunst.

Docent en Kennismanager Bloemsierkunst - voltijd en deeltijd

Met deze opleiding word je opgeleid tot docent in alles wat met bloemen te maken heeft en ga je lesgeven in het (v)mbo. Ook kun je als kennismanager, adviseur of ondernemer aan de slag in de bloemenbranche. Je behaalt een hbo-diploma én een tweedegraads lesbevoegdheid.

De bachelor Bloemsierkunst zijn beide in zowel voltijd als deeltijd te volgen:

• De voltijdstudies zijn er voor studenten met én zonder ervaring in de bloemenwereld
  • Bij de deeltijdstudie is een relevante vooropleiding en werkervaring nodig