Bedrijvendag Aeres Hogeschool Dronten

Meer dan 60 bedrijven bezoeken Dronten voor de bedrijvendag

Op 5 maart bezochten meer dan 60 bedrijven Aeres Hogeschool in Dronten voor de bedrijvendag. Een dag, georganiseerd door studenten als onderdeel van hun studie, waarop bedrijven uit de agrarische en hippische sector zich konden presenteren aan de studenten. Ook team onderzoek presenteerde zich op deze dag.

Onze studenten werken veel samen met bedrijven in de vorm van (praktijk)opdrachten en stages. Daarvoor is het belangrijk dat zij tijdens hun studie al een netwerk opbouwen. Dit helpt hen na het afstuderen ook bij het zoeken naar een baan. Deze bedrijvenmarkt was daar de optimale gelegenheid voor.

Ook voor de aanwezige bedrijven was dit een waardevolle dag. Het draagt bij aan hun naamsbekendheid en ook zij konden op deze dag hun netwerk uitbreiden. Er zijn genoeg bedrijven die zitten met een praktijkvraagstuk, behoefte hebben aan stagiaires of zoeken naar nieuwe medewerkers. En waar kun je dan beter terecht dan op onze hogeschool, waar de toekomst van de agrarische sector rondloopt.

“Wij staan regelmatig op vakbeurzen, maar hier hebben we veel meer aanloop gehad”

Eén van de bedrijven

Studenten en bedrijven konden ook kennismaken met team onderzoek. Zij lieten niet alleen zien naar welke projecten zij onder meer onderzoek doen, maar wilden ook laten zien hoe onderzoek en bedrijfsleven samenwerken in praktijkgerichte onderzoeksprojecten en wat dit aan mogelijkheden biedt voor bedrijven.

Bedrijven kregen in de vorm van pitches één minuut de tijd om de studenten te vertellen over wat zij doen en waar ze voor staan. Daarnaast konden studenten de hele middag rondlopen langs de stands en in gesprek met medewerkers van verschillende bedrijven. Wat opviel was dat een groot aantal van die medewerkers óók nog eens oud-studenten waren en dus voor een middagje terug waren op het ‘oude nest’. Mooi om te zien hoe op deze manier oude en nieuwe kennis bij elkaar komen.

Het was een geslaagde dag waar van veel bedrijven hebben aangegeven er weer bij te willen zijn mocht het nog eens georganiseerd worden. Dank aan iedereen die aanwezig was en chapeau voor de studenten die dit hebben georganiseerd.

“Ik heb hier van 1986 tot 1991 Veehouderij gestudeerd. Tijdens mijn studie in Dronten heb ik mijn vrouw leren kennen en inmiddels is één van onze zoons hier afgestudeerd en de ander studeert er nu. Daarnaast loopt er op dit moment een vierdejaars student Bedrijfskunde & Agrifoodbusiness stage bij ons.”

Jorden, Veehouder en (mede)eigenaar Interfarms

Bedrijvendag 2024