Marion van Beek, nieuwe faculteitsdirecteur Aeres Hogeschool Wageningen

Marion van Beek nieuwe directeur van Aeres Hogeschool Wageningen

Per 1 augustus start Marion van Beek als nieuwe directeur van de faculteit Wageningen van Aeres Hogeschool. Marion werkt al ruim 20 jaar in het onderwijs. Ze heeft zowel nationale als internationale innovaties aangestuurd in het veiligheidsdomein bij de Politieacademie en daarna in het onderwijsdomein als Academiemanager Onderwijs en Onderzoek bij de HAN. Bij de HAN was zij verantwoordelijk voor onder meer de masteropleidingen, 4 lectoraten en een leven lang ontwikkelen. Deze kennis en ervaring neemt zij mee in haar nieuwe rol en de opgaven binnen Aeres Hogeschool.

Marion van Beek: “Ik kijk er enorm naar uit om samen met de collega’s Aeres te leiden in de nieuwe transitie. Sla de kranten maar open. De huidige maatschappelijke opgaven hebben allemaal een raakvlak met het milieu en hoe we samenwerken aan duurzame oplossingen. Ik geloof er in dat goed onderzoek en onderwijs hierbij voorwaardelijk zijn en dat we het onderwijsaanbod continu actueel en passend dienen te houden op de veranderde vraag. In Wageningen, Almere en Dronten werken betrokken en zeer deskundige professionals en is er een breed netwerk met deskundigen opgebouwd. Niet voor niets werken we aan een landelijke groene onderwijsregio om groene veranderaars op te leiden en te professionaliseren. Ik heb veel zin om aan de slag te gaan in Wageningen en samen de handen ineen te slaan om nieuwe kennis te genereren en flexibel innovatief onderwijs aan te bieden.”

Martine van Tilburg, instellingsdirecteur Aeres Hogeschool: “We zijn blij dat Marion met haar ervaring en competenties gaat starten als directeur van onze faculteit Wageningen. We verheugen ons op de samenwerking met Marion en wensen haar veel succes!”