Twee medewerkers Aeres Hogeschool opgenomen in de Food-100 2023

Twee medewerkers Aeres Hogeschool opgenomen in de Food 100

Aeres wil in een veranderende wereld Groene Veranderaars opleiden. De ambitie is om uit te groeien tot een organisatie die toonaangevend is in praktijkgericht beroepsonderwijs en ondersteunend onderzoek op het gebied van agro, food, groene leefomgeving, dier en techniek.

Food-100

En hoe gaaf is het dan dat twee van onze collega’s in de Food-100 staan?! De Food-100 is een lijst met 100 verduurzamers, vernieuwers en aanjagers die ons voedselsysteem willen verbeteren en willen bijdragen aan het oplossen van onze klimaat- en voedseluitdagingen. Met deze lijst willen de initiatiefnemers en de jury mensen die geloven in beter en eerlijker eten en drinken voor iedereen aanmoedigen en een podium bieden, zodat zij nóg meer impact kunnen maken. Want “zonder hen geen verandering”, zoals ze dat zelf zeggen.

Opgenomen in de lijst zijn Marieke Creemers, docent Voedseltransitie bij Aeres Hogeschool Almere en Ron Methorst, lector Omgevingsinclusief Ondernemen bij Aeres Hogeschool Dronten, en daar zijn wij enorm trots op.

“Wat een voorrecht om de nieuwe generatie mensen voor landbouw en voedsel op weg te mogen helpen."

Ron Methorst, Lector Omgevingsinclusief Ondernemen

Ron Methorst

Opgenomen in de lijst

“Met Master Food Systems Innovation werken we aan ander onderwijs. Om te werken aan voedseltransitie heb je namelijk niet alleen andere kennis nodig, maar ook andere vaardigheden: een heel scala, van kritisch denken en reflectievermogen tot creativiteit, compassie en moed. We werken er echt aan om dat in ons onderwijs te implementeren. Ik kan en doe het niet alleen. Het is een echte groepsprestatie. Maar het plekje in de Food100 is voor mij wel een belangrijke bevestiging van dat deze noodzaak ook breder gezien wordt en een mooie gelegenheid om het onder de aandacht te brengen”, aldus Marieke.

Ron vertelt: “Wat een voorrecht om de nieuwe generatie mensen voor landbouw en voedsel op weg te mogen helpen. Als docent en lector is mijn doel om in ons onderwijs de wereld van de student zo groot mogelijk te maken. Soms over grenzen van de eigen wereld heen, daar kunnen zomaar kansen liggen. Kun je mogelijkheden zien voor de toekomst? Denken voorbij de onmogelijkheden van vandaag? De ondernemers doen het en gaan het doen, in allerlei plaatsen in de voedselwereld. Voor ons is de opdracht: inspireer! Een hele eer dat we in #Food100 een plek krijgen.”