Student of Aeres University Applied Sciences Dronten with flower in his hand

Student Toegepaste Biologie publiceert artikel in tijdschrift Gewasbescherming

Derdejaars Toegepaste Biologie student Philip Gijswijt heeft een artikel gepubliceerd in het tijdschrift Gewasbescherming van de Koninklijke Nederlandse Plantenziektekundige Vereniging (KNPV), over trips problematiek bij chrysant en een mogelijk nieuw gewasbeschermingsmiddel.

Dit middel wordt momenteel ontwikkeld door onderzoekers van Aeres Hogeschool Almere (lector Mirka Maçel en docentonderzoeker Bram Knegt), de universiteiten van Groningen, Wageningen en Leiden, en commerciële partners. Philip heeft zijn artikel in eerste instantie geschreven voor zijn 2e jaars module HZEP (ziekten en plagen), en daarna verder uitgebouwd voor publicatie.

Gewasbescherming wordt veel gelezen in de teeltsector, en dus extra mooi dat Philip hier als Aeres student een podium krijgt voor zichzelf en voor onderzoek waar Aeres aan bijdraagt.

Gijswijt, P. (2022). Trichome mimics: onderzoek naar een nieuw gewasbeschermingsmiddel. Gewasbescherming 53 (6), 208-211.