Bezoek en tekenen samenwerkingscontract tussen Universitas Pahlawan en Aeres Hogeschool Dronten

Bezoek Universitas Pahlawan

Date

Op woensdag 17 mei bezocht een delegatie van Universitas Pahlawan, gevestigd op het Indonesische eiland Sumatra, Aeres hogeschool Dronten. Doel van het bezoek was om contacten die de afgelopen tijd gelegd zijn, te bekrachtigen met het tekenen van een samenwerkingsovereenkomst en om samen verder te praten over concrete projecten.

Universitas Pahlawan wil bijvoorbeeld weten hoe een schoolboerderij kan worden ingezet voor het vormgeven van praktijkgericht hoger onderwijs. Daarbij gaat het niet zozeer om de voorzieningen als zodanig, maar vooral over de onderwijsvorm die studenten uitdaagt om kennis toe te passen in een gangbare praktijksituatie en om praktijkgericht onderzoek te doen. Onderwijs op het gebied van ondernemerschap is ook een thema dat in de samenwerking past. Uitwisseling van kennis en ervaring voegt waarde toe voor beide instellingen. Met dit soort partnerschappen wil Aeres ook mogelijkheden scheppen om studenten te laten kennismaken een andere leef- en werkomgeving en begrip kweken voor wat in andere culturen belangrijk is. Daarmee wordt bijgedragen aan het wereldburgerschap van de Groene Veranderaars die bij Aeres worden opgeleid.