DT Ad Veterinair praktijkmanager

Aeres Hogeschool Dronten start nieuwe deeltijdstudie Ad Veterinair Praktijkmanager

Date

Een tekort aan dierenartsen, de veranderende publieke rol en steeds hogere eisen aan het veterinaire werkveld zorgen voor enorme uitdagingen in de veterinaire sector. De vraag naar praktijkmanagers die niet alleen beschikken over veterinaire kennis, maar ook bedrijfskundig inzicht hebben neemt steeds meer toe. Met de nieuwe deeltijd Associate degree studie Veterinair Praktijkmanager speelt Aeres Hogeschool Dronten in op deze behoefte.

Bedrijfskundig inzicht essentieel

De veterinaire sector staat onder druk. De ontwikkelingen binnen deze branche volgen elkaar in hoog tempo op. “De managementtaken binnen een dierenartspraktijk nemen in omvang en complexiteit toe. We merken dat er hierdoor een groeiende behoefte ontstaat aan managers met veterinaire kennis en bedrijfskundig inzicht op hbo-niveau. Dit is essentieel om een praktijk effectief te kunnen managen,” aldus Karen Turkesteen, studieleider Veterinair Praktijkmanager van Aeres Hogeschool Dronten.

Nieuwe deeltijdstudie waardevol

De nieuwe tweejarige Associate degree deeltijdstudie Veterinair Praktijkmanager, die valt onder de opleiding Dier- en Veehouderij, is bedoeld voor de paraveterinair, die al minimaal 2 jaar werkzaam is binnen de veterinaire dierenartspraktijk. "Tijdens de studie krijgen de studenten een volledig beeld van de veterinaire sector en van de laatste ontwikkelingen binnen de sector. Met alle opgedane kennis zijn ze zeer waardevol voor het bepalen van de koers en de ontwikkeling van de praktijk,” aldus Karen Turkesteen. “De paraveterinair die door wil groeien en het verschil wil maken is bij Aeres Hogeschool aan het juiste adres." De nieuwe studie start in september 2023. Aeres Hogeschool Dronten biedt als enige deze deeltijdstudie aan waar paraveterinairs kunnen doorgroeien tot praktijkmanager met een gecertificeerd diploma.

Open avond

Benieuwd naar deze nieuwe deeltijdstudie Ad Veterinair Praktijkmanager? Op dinsdagavond 13 juni is er een voorlichting voor geïnteresseerden op Aeres Hogeschool Dronten.