Gebouw Aeres Hogeschool Almere

Tihamér Salij nieuwe faculteitsdirecteur Aeres Hogeschool Almere

Aeres Hogeschool Almere heeft een nieuwe faculteitsdirecteur. De Aeres Groep heeft Tihamér Salij met ingang van 1 november 2022 benoemd in deze functie. Met zijn brede ervaring in het hoger onderwijs, zowel als onderzoeker als docent en opleidingsmanager, sluit Tihamér bijzonder goed aan op het met de faculteit opgestelde profiel.

Instellingsdirecteur Freek Rebel: “Tihamér is, mede door zijn achtergrond, zeer creatief en oplossingsgericht zonder de menselijke maat uit het oog te verliezen. Die combinatie past bij de huidige ontwikkelfase van de faculteit. Wij zijn blij met zijn komst.”

Tihamér geeft zelf aan: ik kijk er enorm naar uit om samen met het Aeres Team te werken aan vernieuwend onderwijs en daarbij zorg te dragen voor een inclusieve, veilige en inspirerende leeromgeving waarin studenten met elkaar en samen met docenten, onderzoekers en professionals uit het werkveld grensverleggend en discipline-overstijgend een groene en duurzame toekomst van de stad en samenleving durven uit te dagen. Ik verheug mij erop hieraan te mogen bijdragen en iedereen te ontmoeten.

Tihamer Salij

Foto: Tihamér Salij

Tihamér volgt Wil Bekkering op die per 1 september de nieuwe functie van directeur Internationale Strategie bij Aeres Hogeschool heeft aanvaard. Bekkering heeft een ruime carrière binnen Aeres Hogeschool en heeft zich in het bijzonder met hart en ziel succesvol ingezet voor het neerzetten van een moderne faculteit in Almere, met een uitgebalanceerd onderwijsportfolio, een mooi onderzoeksteam en een prachtig gebouw. Freek Rebel: “Voor Wil was het tijd voor een nieuwe uitdaging. Met de komst van Salij verwachten wij dat zij de faculteit met een gerust hart kan achterlaten en zien wij haar de nieuwe rol van directeur Internationale Strategie met verve vervullen".

Aeres Hogeschool Almere mag zich met recht de groenste hogeschool van Nederland noemen met haar groene portfolio in opleiding en onderzoek en het nieuwe circulaire, duurzame schoolgebouw “De groene long” in Almere. Aeres Hogeschool Almere richt zich op opleidingen en praktijkonderzoek waarmee de verbinding wordt gelegd tussen het groene kennisdomein en de stedelijke leefomgeving. Belangrijke aandachtsgebieden zijn biologie, voedsel, gezondheid, circulaire economie, duurzaamheid en innovatieve groene gebiedsinrichting. Aeres Hogeschool Almere is partner van de Flevocampus en gevestigd in de nieuwste groene wijk van Almere, Hortus (tot half oktober het terrein waar de Floriade plaatsvindt). De Flevocampus is een kennisknooppunt waar onderwijs, onderzoek, ondernemers en overheden elkaar vinden rond het thema “Feeding the City”.