221212 Bezoek Staatssecretaris header

Staatssecretaris Heijnen bezoekt Aeres Hogeschool Almere

Vivianne Heijen, staatssecretaris van Infrastructuur & Waterstaat, was maandag 12 december op bezoek bij Aeres Hogeschool Almere. Eerder dit jaar won Aeres Hogeschool Almere de Circular Awards 2022, dit omdat de bekende ‘Groene Long’ het voorbeeld is wat betreft circulariteit.

In aanloop naar de week van de circulaire economie in februari 2023 was dit het moment de prijswinnaars in het zonnetje te zetten en de beste voorbeelden van circulair opdrachtgeverschap te presenteren. Onder leiding van Wil Bekkering, Directeur Internationale Strategie Aeres Hogeschool,  volgde een rondleiding door de groene long van Almere, afsluitend met een presentatie over onder andere aspecten zoals circulair inkopen, kansen, belemmeringen en vervolgstappen voor opschaling van circulaire impact.

Bekkering: ''Aeres Hogeschool Almere is, denkt en doet circulair. Het betekent dat we niet alleen een gebouw hebben waarin circulaire principes en hergebruik van spullen zijn toegepast, maar bijvoorbeeld ook dat we de opleiding Duurzame Bedrijfskunde hebben, die gaat over de circulaire economie."

De Circular Awards

De Circular Awards zijn dit jaar voor de vierde keer uitgereikt. De prijzen gaan naar innovatieve projecten, producten en diensten van bedrijven en overheden die tot de verbeelding spreken en laten zien wat een circulaire economie kan betekenen voor Nederland. Aeres Hogeschool Almere heeft de Circulair Awards 2022 in de categorie Public gewonnen. Reden van deze award is het nieuwe duurzame schoolgebouw. De Circular Awards worden georganiseerd door Het Versnellingshuis Nederland Circulair! en mogelijk gemaakt door het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

In februari 2023 vindt opnieuw de week van de circulaire economie plaats.

221212 Bezoek Staatssecretaris thumb