Aeres Hogeschool Dronten en Philadelphia Werk & Begeleiding gaan samenwerken.

Aeres Hogeschool Dronten en Philadelphia Werk & Begeleiding gaan samenwerken

Date

Na de zomervakantie krijgt Aeres Hogeschool Dronten ondersteuning van cliënten van Philadelphia Werk & Begeleiding. Onlangs ondertekenden beide partijen een samenwerkingsovereenkomst. De cliënten van Philadelphia gaan onder meer werken in studentencafé het Lab.

Het studentencafé zal met ingang van het nieuwe schooljaar ’s middags open zijn om studenten onder meer te laten studeren, in groepjes te werken en elkaar te ontmoeten. Tijdens de openstelling zullen de cliënten van Philadelphia onder begeleiding zorgen voor drankjes en kleine etenswaren. Met name internationale studenten missen in hun huisvesting een soort van woonkamer. Door het toenemende aantal studenten is er ook meer behoefte aan ruimte om te studeren en te werken aan groepsopdrachten.

,,We zijn ontzettend blij met de samenwerking met Philadelphia"

Jolanda Berntsen, Faculteitsdirecteur Aeres Hogeschool Dronten

Jolanda Berntsen

,,We zijn ontzettend blij met de samenwerking met Philadelphia waarmee we als hogeschool vorm geven aan het bevorderen, ontwikkelen en verzorgen van onderwijs, alsmede van de algemene – maatschappelijke – en beroepsvorming van personen in het algemeen en in het bijzonder met betrekking tot duurzaam en innovatief handelen in het groene domein”, vertelt Jolanda Berntsen.

Naast de werkzaamheden in het studentencafé zijn er voor de deelnemers van Philadelphia voldoende mogelijkheden om binnen Aeres Hogeschool Dronten hun talenten te ontwikkelen. Zo kunnen ze naast het werk in het studentencafé ook ingezet worden bij de facilitaire ondersteuning in het schoolgebouw.

Aeres Hogeschool Dronten en Philadelphia Werk & Begeleiding gaan samenwerken.