20211224 Serious request

Studenten Toegepaste Biologie halen €3035 op voor 3FM Serious Request

Date

Vijf studenten Toegepaste Biologie aan Aeres Hogeschool Almere hebben donderdag 23 december maar liefst €3035,- opgehaald voor 3Fm Serious Request, die dit jaar in het teken staat van het regenwoud in Zuid-Amerika. Dat dezen ze door 47 kilometer te lopen, van Almere naar Amersfoort. Daar hebben ze het geldbedrag live op de radio overhandigd aan de dj’s in het Glazen Huis.

De studenten Olaf, Maaike, Rick, Easger en Arnoud zijn vroeg vertrokken om op tijd in Amersfoort aan te kunnen komen: “We zijn om exact 5:00 uur gestart met onze wandelroute vanaf Aeres Hogeschool Almere. We hanteerden een strak tijdschema om volgens onze planning rond 15:15 uur in Amersfoort aan te kunnen komen.”

De studenten hebben de eerste etappe naar Naarden flink doorgewandeld om de vroege, donkere ochtenduurtjes te overbruggen en de nodige kilometers te maken. “Om 6:30 uur ter hoogte van het Muiderberg werden wij gebeld door Omroep Flevoland, zodat wij tijdens de ochtenduitzending onze actie konden toelichten.”

Na een korte pauze in Naarden zijn de vijf doorgelopen naar Bussum, waar ze op een markt nog extra donaties mochten ontvangen van het winkelend publiek. Toen kwam de ijzel opzetten… “Vanaf de markt gleden wij verder in de richting van de Bussumerheide. Daar aangekomen hadden wij de eerste 22 km erop zitten. Bijna op de helft! Hier voegde onze docent Alexander van Beuningen zich bij de groep.”

20211224 Serious request

De studenten en Alexander, zetten verder koers over het heideterrein in de richting van Lage Vuursche. “We wandelden door een mooi met rijp bedekt heidelandschap. Ondertussen werden wij nogmaals gebeld door Omroep Flevoland om onze actie toe te lichten en om te vragen hoe het ons verging.”

Even verder, na zo’n 32 km, werd het tijd voor een snelle, maar hoognodige pauze. Even een broodje, kop koffie of thee, wat fruit en weer door. Na de pauze kwamen de eerste pijntjes opzetten, maar dat mocht de pret niet drukken. Niet veel later kwamen ze aan in Soest. “Halverwege Soest, na zo’n 36 km gelopen te hebben, voegde ook docent Maaike Cox zich bij ons gezelschap. Een welkome aanmoediging. Na Soest liepen we rechtstreeks door naar Amersfoort. Ter hoogte van Dierenpark Amersfoort, met zo’n 41 km achter ons, zeiden we Maaike Cox weer gedag. Nog een klein stukje!

Even later stond de volgende verrassing op ze te wachten. “We liepen verder naar het centraal station waar directeur van Aeres Hogeschool Almere Wil Bekkering ons met bloemen stond op te wachten ter aanmoediging voor het allerlaatste stukje naar het 3FM Glazen Huis.” Nog eventjes doorzetten...

Eindelijk, 47 kilometer verder, bereikten de studenten het Glazen Huis. Helemaal volgens schema. “We waren moe maar voldaan! Nu snel het opgehaalde geld tellen en op de cheque schrijven. En dan door naar de brievenbus van het Glazen Huis. Helaas niet met ons vijven, maar met z’n tweeën vanwege de coronamaatregelen.”

Olaf en Arnoud boden namens de actievoerders, live op de radio, de cheque aan bij het Glazen Huis. “We werden door het 3fm Serious Request personeel en de WNF panda naar de brievenbus geleid. Hier stond DJ Frank van der Lende ons op te wachten. Na een korte toelichting over onze actie maakten wij dan eindelijk de opbrengst bekend: €3035,-! Ongelooflijk dat er zo massaal is gedoneerd. Dit hebben wij niet alleen gedaan en wij willen dan ook iedereen die in welke vorm dan ook betrokken was bij onze actie onwijs bedanken. Wij kijken terug op een zeer geslaagde actie voor 3FM Serious Request.”